fredag 13 november 2009

samtal med gammal vän

Ikväll droppade det in en gammal vän på FB.... Blir riktigt förvånad.. hon är definitivt inte datapersonen.. Hon berättar att hon anti-fb men hon startade upp den, för att leta rätt på mig. Det känns kul... förstås.

Jag avslutade vår vänskap för 9-10 år sen.. Pga olika omständigheter

Hon berättade att det gått sådär med hennes son, 1 år äldre än min.... Han har ett jobbigt liv. Osäker och det påverkar hans liv. Han föddes med läpp-gom-spalt... Kan nog ha med det att göra. Min vän överbeskyddade honom redan när han var liten.

Det får mig ändå att tänka på min grabb.. skillsmässobarn som han är... men SÅ stadig och stabil med god självkänsla. Jag känner mig STOLT när jag tänker på hur jag och mitt ex har lyckats med detta, trots att vi inte lever ihop.

Denna väninna lever fortfarande i samma relation med barnens pappa.. En bra man. Men där ser man att allt inte handlar om att man ska leva tillsammans. Det behöver inte bli bättre för att man håller sig kvar i relationen.

NU menar jag naturligtvis inte att det är anledningen till varför barn mår dåligt.

1 kommentar:

  1. Jag säger precis som du; vare sig föräldrarna är skilda eller ej har inget med hur barnen mår idag. Har man en sund relation till varandra och tänker på barnets bästa tror jag de flesta barnen är lyckligare med skilda föräldrar än att bo med ett par som bråkar hela tiden.

    Du verkar vara en toppenbra mamma, glöm inte det!

    SvaraRadera