måndag 2 november 2009

jag kan inte gå vidare...


Jag kan inte gå vidare... inte helt och hållet förrän jag bor i en lägenhet där jag får med mig alla mina saker, och kan BO där... Sitter och går genom schemat hur killen vill ha sin lägenhet.. Jag känner direkt.. Detta funkar inte.. =(

Fram tills igår så har jag inte tänkt på det.. Jag har levt i nuet och bara varit.. Men nu känner jag att jag är tillbaka till verkligheten. Under november månad behöver han ha lägenheten rätt mycket... och det ska ju funka i mitt liv med.. och det gör det ju inte.. =(

När ska jag ha mitt barn hos mig om jag måste jaga sovplats helg efter helg??
Jag blir ju stressad bara jag tänker på det.

Var till Mannen igår, vi pratade lite.. Han var nykter och nere, ledsen. Jag vet att han älskar mig, och jag älskar honom. Det är lättare när han är full och gapar och skriker, då är det lätt att ta avstånd

4 kommentarer:

  1. Herregud, råkade tricka på en av dina knappr för jag skulle kommentera... Du får inte tro att det är "0intressant"

    Jag tänkte nästan att detta skulle bli såhär - det är nackdelen om man accepterar ett sånt "kontrakt". Du fpr verkligen leta, jag vet.. inte lätt men man får ringa runt.. det gjorde jag!

    Visst är det lättare när dem är otrevliga - men när dem är snälla, goa, mysiga - säger saker som man bara suger åt sig.. försök vara stark!

    SvaraRadera
  2. Ingen fara.. =)
    Så länge mina saker är kvar i mitt gamla hem så är bandet inte bruten. Och så länge bandet finns där så finns risken att man hittar tillbaka.. Det är svårt att klippa när man har känslor kvar.
    En lägenhet med MINA saker är det jag behöver.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag hoppas verkligen att du hittar något eget snart och att du inte trillar dit igen och flyttar tillbaka en gång till. Var stark nu!

    SvaraRadera
  4. Det är precis så jag tänker Anna, tänk om jag trillar dit igen?? Förra gången behövdes det en nykter period och ord som lockade fram kärleken.
    Jag vet dock att jag inte kommer flytta hem igen, mycket tack vare mitt barn eftersom jag inte kan se honom i ögonen om jag flyttar tillbaka.. Jag har sagt att vuxna kan bete sig dumt ibland när kärlek är inblandad, men jag vill inte att han ska tro att jag är KORKAD.

    men risken är att jag kanske kommer nyttja mitt gamla hem när jag måste ha någonstans att vara..

    SvaraRadera