tisdag 24 november 2009

det blir att leva på luft...


Kollade min lön.... suck.... Det blir till att leva på luft denna månad.. på RIKTIGT.... *suck*

Jag har aldrig brytt mig om att lusläsa om mina rättigheter på lönutmätningen.. Jag har hela tiden utgått från att de drar rätt summa... Och svär åt min dumma, korkade inställning när jag var yngre.... Det betalar man för idag.

Jag har dålig syn.... använder glasögon och linser om vartannat... och kollar man på kronos hemsida så kan man få det inräknat i summan... och det har man ju räknat.. NOT... Nu har jag bett om "anstånd" nån månad så jag kan lösa ut glasögonen som ligger och väntar.

Men nog fan funderar man... För enligt uträkningsslänken om hur mycket man ska betala/behålla så skulle jag ligga på en löneutmätning på ca 535:- när sonen är boende hos sin pappa och är hos mig varannan helg.... och 3734:- om jag hade sonen boende hos mig varannan vecka.... Ehhhhhh???????

Faktum är att de drar 4664:- idag.... Hur fan kommer de fram till det då??

Det är sjukt egentligen... 4664:- är mer än jag betalade i hyra innan jag träffade Mannen.
Men... Nu får vi se, jag har aktiverat min info om att Sonen är boende hos sin pappa och att jag betalar underhåll till honom.

2 kommentarer:

  1. Vad är lönutmätning?

    Det är ju något galet om de drar över 4000:-!! De måste ha fel uppgifter på dig...??

    SvaraRadera
  2. Det är när de drar pengar från lönen, när man har varit så KORKAD att skaffa skulder hos Kronofogden. =(
    Självförvållat

    Jag hoppas de räknat fel.... haha*

    SvaraRadera