onsdag 18 november 2009

Nu har jag mailat henne..


Jag pratade ju med mitt bostadsbolag förra veckan.. (för den 100:e gången sedan sommaren känns det som) .. hon sa då att hon skulle ta med sig all info och prata med ägarna för att se om de kunde godkänna mig som hyresgäst. Hon sa att hon skulle återkomma till mig när hon visste mer...Jag VET att hjulen snurrar sakta... men nog borde ju folk fatta att man väntar på svar.. positiv som negativ??

Jag mailade henne nu... Jag har 13 kronor på mobilen och 1 vecka till lön och får snåla. Nu får man vänta på dödsdomen.

Man kan ju se detta på fler sätt... Hade de varit helt emot så borde ju hon hört av sig snabbt med "tack men nej tack" ?? .... Eller så är hon oengagerad och har inte pratat med dem ännu.. =/.
Eller så är de helt enkelt taskiga och tycker att jag gott kan gå där och fundera....

Jag har alltid levt med synen att det finns en mening med allt... På nåt sätt... Det kanske finns en mening till att jag inte får lägenheterna som jag sökt.. Att ha dem inom räckhåll för att sen se dem försvinna mitt framför ögonen.

Vad är då meningen med det??

.... Nja... att jag ska INSE hur jävla viktigt det är med ett EGET hem.. Att jag ALDRIG ska sätta mig i denna sits igen.
Universum slår mig HÅRT för att jag ska fatta tydligen


2 kommentarer:

  1. Tack för ditt inlägg. Har läst lite på din blogg och märker mycket snarlika "tendenser" med mig och min Man, skillnaden är att jag är nog mer i din "Mans" sits och min Man mer i din sits eftersom det är jag som ifrågasätter och snokar i tron att det finns något att finna...detta efter ett dåligt äktenskap tidigare. Tror att vi säkert kan utbyta tankar och värderingar som kanske hjälper oss förstå den andra "partnern". Jag vet dock inte om ni fortfarande är ett par (har ej hunnit läsa så långt).

    Tack för dina inlägg som får mig att förstå min Man....

    SvaraRadera
  2. Tack för dina ord. Vi är inget par längre, även om känslorna finns där fortfarande. Jag orkar inte längre helt enkelt. Känslorna försvinner ju inte från en dag till en annan. Tänk så enkelt det hade varit om det var så.

    Jag ska helt klart kolla in din resa.. för att kanske få en förståelse.. även om jag aldrig kommer gå tillbaka till den relationens uppbyggnad.

    SvaraRadera