tisdag 17 november 2009

hur stor yta behöver man egentligen??

Jag dammsuger ju numera blocket och annat efter en bostad... Jag märker ju med tiden att mina krav sjunker allt eftersom. Jag menar, hur stor yta behöver man??

Sovrummet måste få plats med en 160 säng... Köket måste få plats med en bord och minst 2 stolar i alla fall (det blir aldrig mer några mer innevånare i min "familj" förutom mig och sonen). Vardagsrummet måste få plats med minst en 3sits soffa, bord och tv:n

Mer behöver jag inte.... har jag kommit fram till.

Hallen... Hmmm.. en byra som jag kan slänga hemnycklarna på när jag kommer hem.

Jag menar... hur stort/ behöver man då???
Hur stort har du???

Visst.. i en perfekt värld vill jag ha 2 sovrum.. så min son får sin trygghet med mig igen. Men just NU... känns det som att tryggheten är att vara tillsammans med mig.

2 kommentarer:

  1. Jag har en tvåa, skulle inte vilka leva med sambo i en tvåa (sist jag var sambo hade vi en trea), det blir för trångt. Men ett barn hade ju funkat, i synnerhet om det inte bor där hela tiden, så man kan använda sovrummer själv oxå?

    SvaraRadera
  2. Tack smurfan, precis vad jag ville höra.. =)
    I mitt hem med mannen så delade barnen på sovrummet, och jag och mannen sov i vardagsrummet. En stor 2a... Så en 2a tillsammans med bara sonen kommer bli som himmelriket ju.. =)
    Nu bor jag ju i en 2a där jag inte använder sovrummet.

    SvaraRadera