onsdag 13 maj 2009

När ska jag ta upp det??

För några veckor sen.. när mannen kom på att jag hade mailat den förra flirten... och vi hade det skitjobbigt.. så släppte jag "Bomben" att jag hade planer på att åka bort på en tjänsteresa med en övernattning... Han blev hur orolig som helst just då.. bannade mig att jag berättade det DÅ... att jag hellre skulle ha hållt käften och tagit det vid ett annat tillfälle... Så här i efterhand kan jag ju inte annat än att hålla med... Men jag poängterade om att vi alltid skulle vara ärliga... och att jag mer tänkte på hur han skulle reagera om jag INTE hade berättat detta direkt... Han förstod hur jag menade.. men sa ändå att det var ett känsligt stadie.

Nu är det klart sedan några dagar, jag har bokat hotellrum, tågbiljetter.... men har inte sagt något till mannen.

Jag vill helt enkelt inte sätta igång något..

Kanske jag är helt fel ute... han kanske inte alls jagas upp av detta.. eller så har han glömt bort detta.

Det "sjuka" i vår relation gjorde ju att jag vid ett tillfälle DÅ.. när han mådde dåligt sa att jag kunde ta med mig datorn, vi kunde snacka på msn, jag kunde till och med ta med webbkameran så han skulle se att jag VAR på hotellrummet och inte någon annanstans... hur sjukt är inte det??
Han svarade då att det inte behövdes.. när vi vid ett senare tillfälle tog upp detta igen, så sa han att jag bara hade skämtat... jag sa då att jag faktiskt hade varit allvarlig.

Nu sitter jag dock i en annan sits.. förra gången hade jag så dåligt samvete att jag hade sårat honom.. nu har det dock lagt sig.

Frågan är om hur han kommer ställa sig...

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter väldigt sjukt att du ens funderar över detta. Att åka på tjänsteresa med övernattningar är väl en självklarhet? Om inte hans svartsjuka klarar en så enkel grej så är det verkligen illa.

    SvaraRadera
  2. kan inte annat än att hålla med.. men just DEN dagen var det sjukt jobbigt.. för att JAG hade svikit honom.

    men som sagt.. det ligger helt annat nu

    SvaraRadera