måndag 4 maj 2009

det finns saker som är positiva

Jag har fått några kommentarer om att "du borde lämna honom... " ... och gudarna ska veta att jag tänkt så själv.. Jag har dessutom talat om för Mannen vad som kommer ske OM det inte blir någon förändring.. och eftersom han är som "Dr Jekyll &Mr Hyde" så förstår han ibland, och är ångerfull så det förslår.... för att nästa gång se allt i svart.

Jag VET att jag till slut kommer lämna denna man.. till slut... jag är dock inte där än... för än så länge är det positiva det som överstiger det negativa... och Gudarna ska veta att han är så jäkla underbar i de lägerna.. Vid de tillfällerna är han min "soulmate" och jag kan inte tänka mig att leva utan honom.

Häromdagen... i lördags.... jag var och hälsade på min väninna som vi hjälpte att flytta för.... efter det skulle jag förbi affären och handla lite.. får ett sms från mannen.. "om du skyndar dig så hinner du förbi bolaget, så kan du köpa en flaska vin, jag tycker du ska unna dig det... " ... Jag satt i valet och kvalet... men valde att avstå.. kände inte riktigt för det... köpte det jag skulle, köpte med 2 öl.. som JAG skulle ha... åkte hem.... mötte granntanten utanför som berättade att Mannen precis stuckit ut med hunden för en springtur..... Jag låste upp dörren... Möts av hög musik.. Whitesnakes... hela jag ler... går in och börjar plocka... ser att mannen lagt en post-it lapp med orden "Älskar dig!!!"

Jag blir så glad.... Mannen har tänkt till.... =)

Jag kastade mig över potatisskalningen... glad i hågen.. Mannen kom hem till slut... Jag drog ner volymen.. och han sa.. "jag kan sätta i proppar så du kan lyssna... " Han lider ju av tinnitus och klarar inte av så höga volymer.... Jag gav honom en kram... Jag är mer än nöjd med den stunden jag fick själv.. med hög musik.. Med Whitesnakes

Han berättade att han såg en syn framför sig... att jag satt lycklig, på balkongen med ett glas vin i handen..,. med hög musik

1 kommentar: