fredag 8 maj 2009

Deja vú....

Vi snackade igår.... vi tog även med oss kaffe i termos för att ta oss till en glänta som har blivit vår "bli-sams-plats" .. vi snackade om ditt och datt.... Vi blev sams.... för att sen hamna på kant på kvällen igen... Vi är så sköra.

Varje gång blir jag så förvånad om hur olika vi är i vårt sätt att diskutera.... hur olika syn vi har på "problemet"... hur olika vi uppfattar våra bråk.

Innan jag somnade igår sa jag till mannen... kan vi lova varandra en sak... vaddå... att vi LOVAR varandra att hålla oss i schack under tiden som hans yngsta är hos oss... (förra gången blev ju h*n ledsen) .. han svarade att han inte kunde lova, men att han skulle tänka på det.

Jag somnar... vaknar att han mår dåligt.. sover dåligt.. och när han väl somnar så har han mardrömmar... vet och förstår att han har det jobbigt... då börjar han tycka synd om sig själv.. om att han inte är "tillräcklig".. jag blir riktigt arg eftersom han väckte mig... säger till honom att GLÖM att du kan väcka mig och få mig att bekräfta dig.. det hade du fan kunnat göra under kvällen när han till slut blev helt tyst.

Jag sa även med hög, kall röst.. "du snackar så jävla mycket om vad som är fel, om hur du ser det.... men har du NÅGON gång gett oss något förslag om hur vi ska lösa det???? Någogång????"

... Han var tyst

Hur man än gör... så har man arslet bak.

2 kommentarer:

  1. Städning som vanligt! Det är en repris varje dag här... och det är BARA jag som ska göra det... jag städar och städar och ändå ser det ut som fan... lämnar hemmet och det är någorlunda fint, kommer hem från jobbet och det ser ut som rena bombnedslaget! Gubbfan sitter på sin röv hela dagarna och gör absolut nada... Jag får stora utbrott över det här varje dag, för jag orkar inte!

    SvaraRadera
  2. Tacka FAN för det, man är ju faktiskt 2 om sitt gemensamma liv.

    SvaraRadera