tisdag 5 maj 2009

känner att mina känslor slåss

Jag känner hur mina känslor slåss inom mig.. en del älskar honom vansinnigt,.... en annan del hatar hans beteende.. hans ord.. hans handlingar.

Igår kom jag hem... när jag kom innanför dörren säger han.. "gå ut med X" .... jag suckar... tar hunden och går ut... HON är i alla fall glad att se mig... Jag går in sen... plockar lite.. säger inget.. känner att jag kan hålla tyst i evighet.. känner enbart anti-känslor... han börjar sen prata, om vår sits, lugnt i alla fall.. Jag slänger upp kvittot och säger.. "snacka inte om ärlighet, du sa till mig att du inte hade druckit öl den senaste tiden,,,, " ,,,, han försvarade sig med att "jag räknade inte 3 öl som att dricka".

Herre gud, Giv mig styrka.... säger jag bara

Vi diskuterade sen... inte med onda ord, men ändå med taggarna utåt båda två.
Jag började baka igen... för kakorna var slut.. antog att sonen hade plockat med den sista påsen.... När jag var klar så tog jag ett par kakor och satte mig i soffan... sa inget till mannen, för han plockar ändå om han känner för det... efter en stund säger han.. "bakar du demostrativt för att du tror att jag ätit upp dem så har ju fel, X tog med sig dem imorse.. " .... Nej, det gjorde jag inte...

Lite senare ringer det på dörren.... det är hyresgästföreningen... hunden skäller.. hon är helt galen... får mannen att ta henne och så lyssnar jag på "gubben"... han frågar om det är mitt namn, och att jag kanske är inneboende... säger sen att de inte fått napp här innan, men det "kan bero på språket"..... Här ilsknar jag till... "du hade mig fram till sista meningen... här kommer du och utgår från att det är pga att det är en utlänning som bor här.... " .... Gubben harklar sig, ser lite skamsen ut.. börjar förklara, att det handlar om att han inte kan språket...... I den stunden kommer Mannen, arg som fan... säger att vi inte är intresserade... tar tag om handtaget, över min hand och drar igen dörren mitt framför näsan på gubben...

och jag flippar totalt!!!

Vem FAAAAN tror du att du är?????
Komma här och bestämma... dra igen dörren när JAG pratar med gubben..
Är jag inte "stor nog" att prata själv??
Är mina ord inte tillräckligt?
Tror du att jag inte skulle klara av att sätta gubben på plats??

Han svamlar om något.... kommer inte med något svar.

Sen sitter vi i soffan hela kvällen utan att prata med varandra.

Jo.. sonen ringde och berättade att han hade glömt en lapp som han behövde, jag sa att jag skulle köra dit ikväll med den.... mannen säger när jag har lagt på.. "kan du inte skicka dem istället, bromsarna är skitkassa och jag vill nog inte att du kör den" ........ i vanliga fall så skulle jag ha tolkat detta som att han är "rädd" om mig.. Nu kändes det mest som ett bemästrande av mig.

Fy fan vilken sits jag sitter i nu.... Ser till och med fram emot inventeringen under helgen.. så jag slipper tillbringa tid med honom... Hur fel är inte det???

2 kommentarer:

  1. ja du nåt är ju fel, frågan är väl bara om NI vill lösa de problem som finns?

    Jag ska väl inte komma och tala om hur ni ska göra, men det finns hjälp om man vill ha den vill säga.

    Ett tips om en film ni båda kan se tillsammans: Fireproof heter den...väldigt bra måste jag säga....och jag är inte kristen ;o)

    Kram

    Ps. Energin i kroppen ska användas på många sätt....men inte på det sätt som ni gör!

    SvaraRadera
  2. tack.. ska helt klart se den tillsammans med honom.. alla sätt är bra att ta till sig

    och du har rätt.. energin skall användas till annat.

    SvaraRadera