måndag 11 maj 2009

jag skulle ha kunnat skriva om bråken...

Jag skulle ha kunnat skriva om bråken som florerat under helgen.. om den ständiga klumpen i magen.... Men eftersom större delen av helgen faktiskt varit bra, så fokuserar jag på DET.

Igår så hade vi en suverän dag... Några promenader.. Mysig sex (om en stressig då vi inte visste om hans ena son kunde komma närsomhelst) ... Vi mötte upp just den sonen några timmar senare på stan för att käka ute med honom innan vi sa hej då för denna helg... Vi käkade kinamat, mannen tog cola och jag en öl... Vi köpte en glass efteråt... gick hand i hand tillbaka till bilen för att sen bege oss hemåt.

Vi kollade på film, uppkrupna i soffan precis som förr... Nära.. händer som rör varandra hela tiden.

Somnade sen bredvid varandra...

Jag vaknade av att mannen gick upp.... hungrig som vanligt..... jag somnar om... vaknar igen.. mannen är inte bredvid mig.. blir orolig.. sitter han vid datorn med öl framför sig?? ... Kliver upp.. går ut i köket.. där ligger pengarna på bordet.. *pustar ut* ... kikar mot barnens rum.. mörkt... klumpen i magen försvinner... kikar in.. han ligger och sover... jag tassar tillbaka i sängen.. somnar om.

Innan jag åker till jobbet går jag in och säger godmorgon och hejdå.. berättar för honom att han hade gjort mig glad inatt.. pga att han INTE hade gjort det jag trodde han hade gjort.. Han svarade.. "näää, det fanns inte ens i tanken, jag ville inte väcka dig bara, plus att det var svalare och mörkare i barnens rum"

Idag känner jag mig glad... Hoppas det håller i sig.

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också det glada håller i sig! Inget är så skönt som när det bara är bra. :)

    SvaraRadera