måndag 4 maj 2009

Jag åker till jobbet........

Innan jag åker till jobbet... tar jag med mig hans plånbok... exakt varför jag gjorde det vet jag inte... ville jävlas med honom.. ville stoppa honom göra vad han eventuellt skulle göra.... efter som han "behövde" bilen.

Jag åker till jobbet.... inom en timma ringer han... "Vart är min plånbok... PLOCKA fram min plånbok!!!" .... Jag svarar lugnt och fint..... "Nej. det kommer jag inte göra... "
Mellan kl 09:00 och 09:45 ringer han konstant.... du MÅSTE säga vart den är.... Svar Nej.... det är MIN plånbok.. Svar; du tog MINA bilnycklar... Jag ska bara köpa 2 öl... Svar; du kunde ha sparat några av de du köpte igår............. Jag håller på att skaka sönder här, jag behöver ölen... Svar; det skiter jag i.... Jag kommer vända upp och ner på lägenheten..... Svar; gör du så...... Jag kommer packa ihop dina saker.... Svar; gör du så.... osv osv

Jag kan vara fruktansvärt kall om jag vill.... Precis där är jag nu!!

Jag har kollat hans plånbok.. såg ett kvitto från i torsdags morse.. han hade köpt 3 folköl på tappen.... efter att han hade kört min son till skolan.

Han ska få höra när jag kommer hem...

Fortfarande vet han inte att plånboken är hos mig... Jag sa till honom att han kan komma hit och hämta de "30 spännen" som fanns på hans konto.... för det var ju BARA det han skulle använda.. 2 öl så är han på banan igen... "för annars kommer jag dricka mer ikväll istället.. och det vill jag inte.. jag vill BRYTA detta nu"

Jo tjena...

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag har läst din blogg ett tag nu. Och jag förstår inte hur du står ut. Fast samtidigt förstår jag. Jag har varit i ett liknande förhållande själv. Nu så här efteråt förstod jag inte hur jag stod ut men när jag var mitt uppe i detta med lögner och alkohol blev jag liksom van.

    Känner igen mig i mycket av det du skriver. Svartsjukan, pengarna som är slut och alla dessa lögner och bortförklaringar. Jag har bara ett råd till dig, gör slut.

    Kram Fröken Juli

    SvaraRadera
  2. tack fröken juli... Den tanken har följt mig.. många gånger.. vet att detta inte är bra för mig... men samtidigt är det någon del i mig som inte vill ge upp... inte än.

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är bäst för er båda om ni går isär. Han behöver få sig en tankeställare. Få veta att hans sätt inte accepteras.

    Jag tror att ju tidigare du bryter upp desto bättre för er båda. En partner skall vara ett stöd och ge energi, inte ta all din energi!

    Fast jag tror det är bra att du bloggar om det. jag bloggande också om mitt dåliga förhållande. Det är nästan lite kusligt att läsa om det i efterhand. Att det var så uppenbart fel men att jag försvarade allt. Både mitt och hans beteende.

    Det är inte lätt att bryta men det går. Gör det innan det blir värre. För min egen del slutade det hos polisen..

    Kram

    SvaraRadera
  4. mitt bloggande här är enbart för min egna skull... den "Vanliga bloggen" innehåller mest ingenting... inte ens det positiva... men detta är min ventil... för vem ska man annars ventilera till?? Nån väninna kan jag inte gå till... det klarar jag inte av.

    Men... du har rätt.. egentligen... men som jag skrivit förut... jag är inte DÄR ännu...

    SvaraRadera
  5. Ventilering är bra. Jag hade också två bloggar, en mer allmän och en där jag bara skrev om relationen med mitt ex.

    Det tar nog tid att inse att det inte är bra, inte värt att satsa allt på..

    Hör av dig om du vill "prata" eller få lite tips..

    Kram

    SvaraRadera