torsdag 7 maj 2009

det var en bra kväll...

Jag hade en bra kväll... mitt yrväder till väninna kom till jobbet och hämtade mig... åkte hem till mig, visade upp vårt halvfärdiga hem... för att sen bege oss till vår f.d kollega som alltså bor i huset ovanför mig.... en görgod chokladkaka serverades till kaffet.. Mums!!

3 timmar senare lämnade jag grannen med en god känsla i magen efter att vi skrattat så vi kiknat... Detta var precis vad jag behövde.

Väl hemma... kommer innanför dörren.. klumpen i magen kommer direkt... vi tassar runt varandra.. börjar snacka lite.. blir oroliga båda två.. slutar med att mannen sätter sig i det andra rummet... Jag börjar kolla på "Grey´s anatomy".... fick mig en tankeställare där.... Hur skulle jag reagera om Mannen dog, om han helt plötsligt försvann från mitt liv?? .... Kom fram till att detta funkar inte.. med att vara tysta... det funkar inte att diskutera, för vi når inte varandra heller

Jag gick in i barnens rum.. mannen ligger i en säng... jag går raka vägen fram, lägger mig på honom och kramar honom... hör hans förvånande andetag.. känner hur han kramar om mig krampaktigt.. Känner hur min klump i magen bara försvinner.... Vi är tysta.. håller bara om varandra.

Vi kom fram till att ibland så måste man bara släppa saker.... Så det gjorde vi igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar