måndag 27 april 2009

vi säger så mycket

Mannen och jag säger så mycket.. hur vi tror vi ska komma genom det hela.. det sista handlar om att jag känner det som att han "Övervakar" våra pengar... Han snusar, har köpt öl vid några tillfällen trots att han vet vad jag tycker... Jag har lånat honom pengar sedan tidigare som jag vet att jag får tillbaka när vi kommer på grön kvist igen.. nån månad till bara.. men sen.


Men... efter en dust i helgen där jag flög i taket för hans sätt... där jag förklarade för honom att han inte har någon rätt att bestämma vart våra pengar går... i alla fall inte vad MINA pengar går.


Vi pratade genom det hela... kom fram till att vi inte ska "prata ihjäl" saker och ting.

.... men lik förbannat ringer mannen med en "fråga"..... en fråga som jag tolkar som en pekfingervisning... och jag blev arg igen... och jag har BETT honom att låta mig vara på arbetstid.. vill inte.. orkar inte ha dispyter då med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar