tisdag 14 april 2009

jag är nog egentligen äldre än vad jag tror

.. i alla fall när det kommer till mitt MINNE

I min story om påskhelgen så har skärtorsdagen fallit bort.. puts veck.. kommer inte ihåg hur vi hade det.

Men långfredagen däremot... Vi körde mannens ena son till ett LAN:ande som han skulle på.... sen hem... jag fixade mat.. stod vid spisen i flera timmar.. ville så gärna ha en mysig kväll med mannen... öl till maten blev det.. en varsin bara.... eftersom mannen inte ska dricka så mycket... Efter den goda maten kröp vi upp i soffan.. kollade på film.. riktigt mysigt... en vända i sänghalmen hann vi med oxå... hur mysigt som helst... Lade sen oss att sova... ett sista "jag älskar dig" för kvällen.

Vaknar sen med ett ryck... mannen är uppe... han kan inte sova... han kom nyss in då han varit och köpt snus.. säger till mig att somna om, han fördriver lite tid vid datorn... jag somnar om.. vaknar sen några timmar senare av en mardröm... märker att mannen inte ligger hos mig... går upp... till barnens rum där datorn står... han sitter där.. jag går in... hajjar till.. får en magkänsla... han säger till mig att gå och lägga mig igen... jag säger inte så mycket, tar in intrycken istället för att bli säker på min magkänsla.... han läser min blogg.... igen... han säger... "du älskar verkligen mig... man läser det i varje stavelse där... "

Han är full..... eller.. nja... lite småpåverkad i alla fall... han har förutom snuset köpt ett 6pack öl på macken.... och jag blir arg igen... går och lägger mig istället.. efter en stund kommer han efter... jag går upp.. lägger mig i barnens rum.. vill inte ha honom intill mig... ligger där en stund... går sen upp och kollar datorn.. ser då.. att förutom min blogg. (den andra alltså, denna vet han inte om) så har han kollat alla mina "bloggkompisar" så har han varit inne på Vilda, Spraydate, MP.... jag blir skogstokig... går in och väcker honom... "kom med här... " .... vad är det??? .... kom med här... frågar honom sen vad i helvete han håller på med?!??

Han svarar då... förklarade.. att det var hans "snokande" hjärna som letar efter mig där.. han är osäker igen, osäker på om jag verkligen älskar honom... han är inte där för att ragga... han ber och bönar att jag ska tro honom... jag är arg.. så besviken.. för är det NÅT som jag känner mig säker på så är det att han aldrig skulle göra något sånt.

Detta bråk utvecklas sen till något helt annat.. från hans snokande till att få reda på mer om mig.. vilka msn-kontakter jag har, vilka jag har på FB (vilket iofs inte är någon hemlighet) ... till sist att få läsa min hotmail-inkorg... men DÅ var jag arg som ett bi.. galen.

Jag krävde SKRIFTLIGT att han aldrig mer ska misstro mig om han fick läsa det med.... och han skrev faktiskt.... vad jag nu ska med den till.. jag vet ju hur han är... men jag kände dock att jag inte har ett smack att dölja... delvis var det att få honom att känna sig DUM.. när man ser att det verkligen inte finns något att ta på. Att jag ÄR så jäkla rak och ärlig som jag säger.

Vi somnar sen vid 4-tiden.. trötta... någorlunda sams....

2 kommentarer:

  1. Snacka om att du pendlar mellan himmel och helvete hela tiden. Från att ha mysigt till att behöva vända ut och in på dig själv för att han har kontrollbehov.
    Hoppas att du orkar. Skickar en massa styrka och kramar.
    Carina

    SvaraRadera
  2. Tack Carina.. Jag hoppas också att jag orkar.. ibland så känns berget GIGANTISK... för att gången efter kännas som en sten.

    Hade jag inte varit så jäkla kär hade jag bett honom fara och flyga för länge sen... Men kärleken är blind.

    Kram

    SvaraRadera