fredag 17 april 2009

Vad är det som gör att man beter sig som man gör???

Mannen frågade igår om VARFÖR jag hade mailat den andre mannen... varför jag ens undlåter mig ha en kontakt med någon som behandlar en som skit??

Jag svarade att jag egentligen inte har något svar, Jag vet inte vad jag tänkte just i det tillfället.... Jag vet inte varför helt enkelt.

Men klart man kan köra lite amatörpsykologi:

Jag mår dåligt och känner att jag inte får den hjälpen från MIN man. han förstår helt enkelt inte... så man är så långt nere i skiten att man faktiskt inte förtjänar att känna sig annat än utnyttjad, skitig och värdelös... och eftersom jag vet att den andre mannen varit svinig mot mig genom åren, så söker man ännu mer "skit"

Jag söker bekräftelse från någon annan person än min man... och den andre mannen har vid några få tillfällen visat en annan sida än den "svinige"... jag kanske tänkte att han kunde ge mig en liten "push" i rätt riktning... dvs uppåt ur min svarta håla som jag befann mig i.

eller.... så ville jag helt enkelt att den andre mannen skulle svara, han skulle fråga hur jag mår i min relation.. och jag skulle svara honom att jag är överlycklig... han skulle fråga om jag egentligen inte saknade honom... och jag skulle svara aldrig i livet........ helt enkelt så skulle jag vilja "skriva det på hans näsa"

Amatörpsykologin har många trådar..... detta är några som jag kan tänka mig i alla fall.... men fortfarande så vet jag inte... hur konstigt det än låter.

Det enda jag VET.... att den andre mannen är totalt borta ur min verklighet, ur min hjärna.. jag är släppt ur hans fångenskap... räddad av Mannen i mitt liv..... DET fick jag bekräftat igår... den känslan att jag kanske skulle mista honom pga detta skrämde mig ofantligt mycket.

Äntligen är jag FRI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar