onsdag 8 april 2009

jävla gnällkärring


Varför finns det inget bra ord för den manliga versionen av "jävla gnällkärring"???

Den skulle jag behöva just nu.... efter en dust med mannen igår.. eller dust och dust... en diskussion i alla fall... och han går in i försvarsställning på en gång.. vi snackar igenom allt... kom fram till vissa saker... och sen e det fan precis som vanligt.

Jag sa till honom att han har blivit för jävla gnällig det sista, det dåliga humöret kommer upp titt som tätt.. ta tag i det istället för att spy galla över mig, den personen som står bredvid och pushar på?!? Han höll med och sa att han tog till sig...... men jag tvivlar.. faktiskt.

Tänkte idag på promenaden på väg till jobbet... "jag ger detta max 3 månader.. " ... antingen har vi kommit över detta eller så är vi ett slut kapitel.. Lite av det snackade vi om igår.. han har trots bråken TRON på oss.. jag sa som det var... jag har INTE tron på oss längre.. för mycket talar emot.. mycket tack vare att jag gett honom chans på chans att rätta till det som är galet... till ingen nytta. Jag tycker verkligen att jag anpassat mig till honom.. han inte ens i närheten.

Jag hoppas (igen??) ... att han tar till sig det vi snackade om

2 kommentarer:

  1. Låter som om ni behöver gå till en familjerådgivning. Det är svårt att bryta onda spiraler själv och det kan vara nyttigt att höra hur en utomstående ser på det hela.

    Oftast går man dit alldeles för sent, när relationen är så pass skadad att det inte längre går att reparera.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt tänkt tanken själv, för man blir galen av att känna att den andre inte fattar vad man säger.. trots att man säger det flera gånger, på olika sätt.

    Tack för tipset.

    SvaraRadera