tisdag 14 april 2009

kunde ha varit en helg FYLLD av kärlek

... men den blev delvis fylld.

Den började med bråk.. och slutade med bråk... men däri mellan var det SJUKT bra.. så mycket kärlek så man svämmade över nästan

Det är mycket info som ska ner.. så jag tar lite i taget... det som är det mest färska är igår.. även om det blir bakvänt.

Annandag påsk... min bästa väninna kom på besök.. spenderade därför mycket tid med henne.. när kvällen sen kom, och mannen och jag låg i soffan och kollade på tv... ställer han sig plötsligt upp och grymtar.. "vilken stämning det är här.. " ... detta efter att jag sagt att jag hade förbannat ont i min arm (lider av musarm som gör sig påmind lite då och då) ... Jag flyger i TAKET... totalt... kallar honom både det ena och det andra... sa (skrek) till honom att jag är nära att klappa till honom.... han svarar att "gör det då... " .... jag sinnar mig.. efter att jag sparkat till honom på smalbenet, inte hårt utan mer som en markering.. jag skriker.. han försöker hyscha ner mig.. jag kontrar med att han är ett egostiskt svin.. han bara kräver och kräver.. själv ska jag alltid vara på topp, inte må dåligt, inte ha ont för att han ska vara nöjd. Det är hans "privilegium".... slår i dörren.. och tar sen med hunden och går ut och lugnar ner mig

När jag kommer tillbaka.. lugn men fortfarande jäkligt besviken och ledsen.... så kommer han sen in i rummet.. frågar om det är ok att han sätter sig eller om han ska sitta kvar i barnens rum... gör som du vill svarar jag... han ber sen om ursäkt för sitt beteende... jag svarar.. mmmm... men vill ändå inte släppa det.. varför ska jag släppa igenom detta så lätt hela tiden.. han får ju aldrig stå till svars för det... säger det till honom... känns för jävligt att han bara kan sätta igång något och sen tro att han bara kan säga "förlåt" och allt är bra..... det räcker inte för mig.

Tidigare på dagen så fick han en "dipp" som jag försökte slingra oss förbi, genom en kram, genom en peppning.. och för att till sist gå iväg och köpa en dosa snus för SISTA pengarna jag hade. Just denna sak tog jag upp med honom sen.. att jag levererar och levererar... men vad gör han???

- Säg något som du gjort för mig idag??? Säg NÅGOT??

Gud va arg jag var.

Han sa senare.. du måste ha en oerhört ilska gentemot mig.. eftersom du alltid blir så vansinnigt arg på mig..... Han har rätt.. jag ser verkligen rött när han sätter igång.. Blir förblindad av ilska..
Men.... han gör mig även förblindad av kärlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar