tisdag 14 april 2009

förblindad av kärlek

Lika hårt som vi kan hata... lika hårt älskar vi med. Vårt liv ÄR en berg & dal bana.. och jag vet att jag inte kommer palla det i längden.. Min högsta önskan är därför att det ska stilla sig.. till slut.

Påskafton... Jag hade flaggat kvällen innan att jag ville sova ut den morgonen.. då vi sovit så dåligt kvällarna innan.. (berättar mer om det sen) ... mannen sa direkt, självklart ska du få sova älskling... Vaknade vid 10:00.. utsövd.. Mannen hade varit ute med hunden... och stod i köket och plockade ihop en frukostkorg... med nybakade scones, kaffe och ägg. Vi tog med oss den, en filt och hunden och går upp till vår "solglänta" .. tar med kameran, fotar första vitsippan... äter gott. solar, njuter.

Så visst gör mannen saker för mig med... med tanke på vad jag sen skrek åt honom ett par dagar efter.

Efter några timmar beger vi oss till ett promenadstråk där vi bara ÄR... (utan hund) .. njuter av sånt som är gratis.. solen.. vatten.. vind.. kärlek... Vi slinker in på ett fik vid vattnet.. en kaffe och glass i solen. Det är lätt att se det positiva i livet just då.

Denna dag njuter vi av varandra.. på alla möjliga vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar