tisdag 21 april 2009

Ibland känner man sig rent ut sagt dum....

Ibland känner man sig rent ut sagt dum.... just nu känns det så... tack vare sin sits.. tack vare sitt mixande och trixande för att göra mannen till lags.

Efter en helg som var väldigt bra hade jag en känsla i magen att den inte fortsatte så på måndag... mycket riktigt... kom hem.. han satt i soffan.. såg på honom att han var sliten... jag frågade hur han hade haft det... okey, svarade han.. satte mig bredvid honom en stund.. kramade om honom.. såg att han kämpade

... sen bröt helvetet lös

Han ville se min jobbmail med... och när jag sa nej, så kontrade han direkt med... "då så.. du döljer något för mig.. " ... jag sa till honom att så inte var fallet... utan att jag känner att jag måste sätta stopp för detta nu.. påminde honom om vad han har fått sett, hur fel han har varit i sina tankar om att jag är oärlig... då säger han något som jag blev alldeles paff för.

- du gav mig alla inloggningar så du tvingade egentligen mig att snoka.

Vi tjafsade rätt rejält.. jag höjde rösten.. han höjde rösten.. han försökte få in mig i rummet där datorn står... "NU öppnar du din mail, så lovar jag att aldrig med misstro dig"

Men hallå.... det har han sagt om allt annat.

Jag stod på mig i vilket fall.. tänkte lite på vad någon här skrev i sin kommentar.. "men varför ska han ha din inloggning"

När allt lugnat ner sig, gick jag in och bytte lösenord på min mail och FB.... sa till honom det sen, han svarade... "vad bra..... "

Grejen är att det inte finns några konstiga mail från män (vilket han har fått för sig) på min jobbmail... däremot finns det något som jag "döljer"... och det är denna blogg.. och eftersom jag inte vill sitta med bloggsidan öppen när jag skriver, så skriver jag "utkast" i min jobbmail, för att sen klippa och klistra in inläggen. Han skulle därför hittat det.... och det vill jag inte. Denna blogg ÄR hemlig

Eftersom han är nojjig för mitt sätt att skriva, han tog ett exempel när jag mailade en kontorsgranne angående en sak.. så skrev jag till honom.. "jag skulle egentligen lyfta arslet från stolen och komma in till dig för att prata med dig, men jag orkar inte....*haha* "

.... EHHHH... vad är det för fel med det???

Det fanns även ett mail till en av mina killkompisar... en kompis som han fått för sig att jag haft något med.. pga hans sätt att skriva... jag har bedyrat att så inte är fallet.. så igår innan jag gick hem så mailade jag denna kompis (som OXÅ har en partner som är svartsjuk) ... och berättade som det var, sa till honom att tänka sig för hur han skriver till mig..... fick ett svar nu imorse... självklart... plus att han skrev att "säg till mannen din att ringa mig om han blir nojjig igen..... "
nu skulle han ju aldrig göra det....... men det är ju FAN att man måste tänka så.

Så,... ikväll är det en "pratkväll" igen.... suck* ..... men denna gång ska jag förklara att nu är det slut på tassandet... nu ska jag fan inte anpassa mig mer... nu får han ta mig för den jag är.... jag är ju fan samma person som han blev kär i?!?!

Det återstår att se.....

5 kommentarer:

  1. Ia Ia Ia.... hur orkar du med detta? Det söndrar och tär, han behöver hjälp! Han mår inte bra och han drar med dig ner i det svarta hålet.

    Du skall inte behöva tassa o ha ont i magen när du är på jobbet för att du oroare dig för vad som komma skall när du kommer hem.

    Jag får känslan av att det är lite (som jag förstått att det är) som att leva med en alkoholist, man blir medberoende på något konstigt sätt och anpassar sig till den andres mood swings. Det är inte bra.

    Jag ber till Gud att han inte slår dig när han får sina utbrott (?)

    SvaraRadera
  2. Nej smurfan, DET kan du vara säker på, slåss gör han inte. Långt därifrån. Jag har haft en misshandlade man (preskriberat numera) och sagt ALDRIG MER.... och det håller jag.

    I början på denna relation så testade jag rätt hårt för att se hur han är.. jag är helt på det klara att han inte slåss.

    Men tack snälla för att du tänker på mig.

    SvaraRadera
  3. OK, bra...! *andas ut*

    SvaraRadera
  4. You go girl!
    Faktum är att han skulle nog behöva söka hjälp för sitt kontrollbehov. Skönt att läsa att han inte är den misshandlande typen.
    Jag hoppas verkligen att ni kan lösa det tillsammans....för ni verkar ju han känslor för varandra.
    Men utplåna dig inte själv för detta.
    Kramar
    Carina

    SvaraRadera
  5. tack carina... ja hade det inte varit för de otroligt starka känslorna som jag har.. så hade jag släppt denna relation för länge sen.. inget snack om saken... men han är "mannen i mitt liv".. så, så länge jag känner så, så ska jag kämpa... men det känns för jävla motigt ibland.

    SvaraRadera