torsdag 16 april 2009

Män är från Mars, och kvinnor från Venus

Det är konstigt att vi klarat oss så här långt... konstigt att vi båda orkar... för det kommer nya saker hela tiden.. vi talar på så olika sätt. Igår hade vi en sån sak.. hur faaaan man kan missförstå varandra så mycket som vi gör är mig en gåta

Nog för män är från Mars och kvinnor från Venus... men NÅT borde vi väl ha lärt oss med resans gång???

När jag kom hem igår... stämningen var mycket bättre.. dock inte perfekt... vi var snälla mot varandra.. det kändes att båda ville bli sams, på riktigt. Jag var trött och lade mig och vila en stund... "gör du så gumman.. " var hans respons.... Vaknade till 10-20 minuter senare.. Mannen hade tagit med hunden och gått ut... Jag var på vippen och vända mig om och sova en stund till... men beslöt mig att gå upp.. på med kaffepannan, satte mig vid datorn... spelade lite musik.. högt.. Kände mig glad till sinnes. Mannen kom hem.. fick honom att hjälpa mig med en grej med datorn.. båda glada.. (han sa senare på natten att det var så skönt att se mig så glad igen)

Kvällen spenderades i varsitt rum då vi har så olika smak på program.. jag kikade in hos honom vid varje reklampaus... fortfarande glad... för att till sist slänga ur mig nåt om hur tråkigt det var att sitta i olika rum... han tog det fel... och vips så hade vi ett bråk... jag försökte avvärja det, menade ju inget illa om det, saknade honom bredvid mig bara... Han kommer då in och säger till mig att kolla på mitt program i vardagsrummet... jag som inte bryr mig vilken tv jag kollar på säger att jag inte vill... han stänger av tv:n mitt framför ögonen på mig... och jag flyger i taket.

Flera timmar senare kommer vi fram till att vi tolkat situationen helt olika... Jag tolkade att han skulle bestämma VAD och VART jag kollade på tv... när han faktiskt menade att han inte ville ta all "plats" vid den "vanliga" tv.n.. utan att han ville att jag inte skulle känna mig "undanskuffad"
Vi hade bråkat.. helt i onödan.... egentligen.

Vi somnade... jag vaknade.... mannen borta ur sängen.... *suck*..... fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar