fredag 25 september 2009

tillbaka till ´the hood´????

Det verkar som det löser sig... kanske inte till det bästa men bättre än det är idag i alla fall.

Jag mailade bostadsbolaget igår som har lägenheter i Bergsjön som de annonserar väldigt ofta om... Jag testade, inte för att jag VILL bo där, utan för det inte finns något annat jag kan göra.
En kvinna ringde upp mig för några timmar sen och ville att jag skulle fylla i en ansökan. Jag bad henne skicka den till jobbet. Hon sa att om jag skaffar en borgenär så är det inga problem, då är boendet mitt. En 2a i etage. Området där är helt okey, det är resan till själva stället som gör en mörkrädd... *suck*

Jag ska ju fortfarande till soc på tisdag... för HELST vill jag ju ha ett boende i mitt område då jag dessutom jobbar här... Men... Man kan inte få allt.

Men... Jag måste ha bil.... Suck*
Jag tänker INTE åka spårvagn i dessa områden.. nejtack

Undra om jag kan få Mannen att skriva över bilen på mig???

3 kommentarer:

  1. Nä det finns en anledning till att man blir mörkrädd där, bokstavligt talat.... men 2:a i etage låter ju kanon. Du behöver verkligen komma bort.

    SvaraRadera
  2. Lägenheten låter bra! Men du... är det verkligen så hemskt?

    SvaraRadera
  3. Hur har det gått?? (nyfiken här...) =)

    SvaraRadera