torsdag 10 september 2009

Hur orkar du???

Jag kom till jobbet lite senare pga saker som hänt.. berättar för min chef.. som vet att Mannen och jag har haft problem.. och hennes första fråga var:

- Hur orkar du???

Jag har inte en susning... Hört en teori om att om man har det jobbigt/mycket både på jobb och hemmaplan så har man större risk att gå in i väggen.. Tror jag är på väg.

Jag tog en promenad hem efter jobbet.. skönt att vädra tankarna lite.. klev in genom dörren... känner direkt igen lukten.. Mannen har druckit.. Han ligger och sover.. jag väcker honom inte... Efter nån timme kommer han upp.. snäll i blicken.. fjäskande.. "ska vi se film???" .. jag muttrar.. Nej, vill inte, orkar inte.. Efter en stund frågar jag.. "hur många öl har du druckit?"... han tvekar... 2... Jo tjena... Några till var det allt.. Det slutar med att jag säger till honom att hålla sig borta från mig... Han åker iväg och köper mer öl... Jag bryr mig inte.. orkar inte... Han kommer ändå in då och då.. "ska vi se film??"

Vid ett tillfälle zappar jag.. får upp vår kanal som vi kollar på laddade filmer från datorn och ser vad han gör.. han chattar med 2 kvinnor.. Jag är inte den svartsjuka personen.. men tycker det är respektlöst, efter att jag sagt att jag mår skitdåligt... och att det behövs nåt stort för att jag ens ska tänka på "Oss" igen... inte nåt enkelt som vad vi ska kolla på för film.... och istället för att jobba på "Oss" så tar han en öl och chattar med andra kvinnor.

Jag säger dock inget... rätt som det är knackar det på fönstret... klockan är väl strax efter 21... jag tror det är Mannens äldsta son som ibland brukar dyka upp så... säger till Mannen på väg till dörren att det nog är han... och där sitter han full som en alika... passande!!!

Jag öppnar dörren och blir helt paff.. där står min 13åriga son.. i shorts, t-shirt och BARFOTA... randig i ansiktet av tårar... ber mig komma ut.. jag förvirrad.. "ska jag ta med bilnycklar.. är pappa med??..." Vi går ut.... han berättar att han sprungit hit.. för pappa är full.. hans styvmamma jobbar.. och pappa hade bråkat med honom.

Mitt hjärta går nästa sönder

Vi går in.... Mannen kommer ut.... full som en alika... Jag tänker.. "vad är det för jävla liv man lever???" .... Jag och sonen går och sätter oss i soffan.. med filten över oss.. Jag kramar om honom.. vi pratar lite... kollar på IDOL

Jag går sen in till Mannen och säger till honom att sonen sover på soffan... och han flippar ur... "vad är det för signaler du skickar till honom, då vet han ju att vi har problem.. "

Nähääääää`??

Jag bara blänger på honom.... svart i ögonen.. Jag tänker inte ge dig EN enda minut till denna kväll.. jag kommer lägga den på mitt barn... och Mannen börjar tjöta... det slutar med att vi nästan slåss... Han viftar och jag knuffar till honom så han flyger ner i sängen.

Jag hade kunnat slå ihjäl honom där... Blir så tokig.

Jag och sonen pratar lite.. sen somnar vi..... gick upp imorse.. körde honom till skolan... sa till Mannen innan jag gick.. "håll dig nykter när jag kommer hem, jag vill prata med dig.. "

NU hade han ju börjat nyktra till.. så han såg rätt spak ut.... men DET har han inget för. Han ska allt få höra ikväll...

... kriget fortsätter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar