onsdag 23 september 2009

2a dagen

2a dagen med lugn och ro och Kärlek...... Det är sjukt egentligen att man blir glad för man får 2 dagar med kärlek. Hur vridet är inte det???

Vi pratar mycket, men på rätt nivå, vi visar varandra ömhet och närhet men med vetskapen att det närsom helst kan braka samman.. Så visst tassar vi för varandra, men så länge vi båda gör det med öppna ögon så är det väl okey.

Jag berättade om hur illa ute det var härom veckan, hur jag verkligen hade flyttat på studs om tillfälle getts. Att jag LÄTT hade sagt adjö till vår kärlek eftersom det var så jobbigt. Att det fortfarande är jobbigt trots att vi försöker. Hur man direkt får tankevändor när han blir lite tyst.
Jag vaknade flera ggr inatt då jag har ont i ett revben.. vaknade varje gång jag vände mig... märkte att mannen var vaken hela tiden.. när klockan ringde så kröp jag intill honom... han började med låg och lugn röst... med små funderingar.. demonerna hade varit på besök under natten.. men istället för att börja med anklagelser säger han att han hur orolig han känner sig inombords, hur han tänker, hur han försöker jaga bort de jobbiga tankarna... Jag svarar lugnt... känner mig inte irriterad, bara ledsen för hans skull.. Det enda han VILL är ju att sova.

Han säger då att.. "jag kan inte skylla på sömnbrist och tinnitus... " .... men jag kontrar med... klart det är en del av det, men visst faaaaan har sömnen med detta och göra... Man behöver ju bara gå till sig själv när man vid enstaka gånger inte kan sova... man blir helt galen, och tankarna bara vimsar omkring.. man kan inte bestämma över tankar som poppar upp hela tiden.. Man försöker förskjuta dem men det går bara inte.

Han var lite ledsen för att han trots allt inte kunde hålla inne med sina negativa tankar.... Jag kramade om honom... men detta gör inget.. för du gjorde det på rätt sätt... Inga anklagelser, jag behövde inte lägga min energi på att försvara mig själv, jag kunde lägga den på att få honom att må bättre... Jag kunde visa min kärlek istället för bli arg.

Vi pussades och önskade varandra en bra dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar