fredag 11 september 2009

fortfarande kall

Jag är fortfarande kall.. Åkte hem... han hade ju "lovat" att han skulle hålla sig nykter så vi kunde prata.. då jag skulle läsa lusen av honom... Kommer innanför dörren.. Han ligger och sover... tjena vad nykter han är... Han är dock inte "packad".. mer att tagit sig en återställare... Jag ryter i åt honom.. "kom upp.. vi ska prata nu.. "

Han mumlar något om att han ska komma... reser sig upp.. vinglig. Vi sätter oss i soffan.. Han ser lite spak ut.... Jag försöker hålla mig lugn.. börjar lugnt... men sen kommer alla bortförklaringar.. ifrågasättningar om ANNAT istället för sitsen han sitter i.

Jag berättar att jag vet att han chattade med 2 andra tjejer under kvällen.. "hur kan du veta det.. kollade du när jag var på toa??".. Jag berättar inte hur det gick till... Sa bara att jag skiter om han så skulle snacka med Heidi Klum.. jag tycker bara att det är fruktansvärt respektlöst att göra en sån sak när jag precis innan hade sagt att jag mår så förbaskat dåligt.. när han hade frågat om det behövdes något riktigt rejält från hans sida för att jag ska släppa det hela. Han höll med, dock motvilligt att det var respektlöst.

Jag sa till honom att jag hatar honom, och för varje grej han lägger till så blir det bara lättare för min del. Jag blir inte påmind om hur underbar denne person KAN vara. Jag sa till honom.. "ta ditt pick och pack och flytta, eller åk hem till dina föräldrar några veckor" ... Snacka om pest eller kolera var hans svar... Du får skylla dig själv.. Du kunde ju ha kommit med något alternativ du med ju.. men icke då... Jag har 3 alternativ, svarade han...... ?? ... Jag kan ta livet av mig.

Gör du så... Jävla idiot.

Jag ska försöka få tag i mitt bostadsbolag idag.... ta tag i detta med lägenhet igen.. Nu vet jag ju att soc får man ju ingen hjälp av.. Men om man har en borgenär kanske.. Inte det lättaste att hitta dock... Men väl värt ett försök.

2 kommentarer: