torsdag 17 september 2009

En ny vändning

Igår när jag kom hem så möttes jag av ett tomt hem.. SKÖÖÖÖNT.. det händer inte ofta vill jag lova.


Gick och strosade, plockade lite... Njöt.. Satte mig på balkongen och bläddrade igenom posten och efter en stund kom mannen hem.. Han hade skjutsat hem ena sonen.. Han satte sig ute tillsammans med mig.. vi pratade lite, skrattade.. det var lugnt och avslappnat. Då säger jag till honom att jag tänkt på en sak.... Vi har ju hur jäkla bra som helst när vi har det bra. vårt problem är ju att vi inte kan prata med varandra, att vi är totalt oförmögna att förstå varandra när vi är i det stadiet.. och efteråt, när vi lugnat ner oss så visar det sig ofta att vi pratar om samma sak, men på olika plan.. Vi behöver hjälp, utifrån... Familjerådgivning... Han svarar intresserat, dvs så intresserad som en man KAN vara.. Jag hade skrivit ut en lapp från en hemsida som jag visade upp.


Efter en stund säger han... "Jag tycker detta är en bra idé.. men du får ge mig ett par dagar att smälta detta, du har ju funderat på detta ett tag, detta är helt nytt för mig" ... Jag svarade självklart, det förstår jag... Jag förstår att han kanske inte ser detta helt i samma ljus som mig, för han har själv varit på ett möte tillsammans med sitt ex, när de bråkade om vårdnaden, där kvinnan som skulle "medla" helt dissade honom och gick på hennes sida... Han kände sig helt överkörd

2 kommentarer:

  1. jag tror det är bra!
    min bror o hans tjej har gått ett par gånger nu.. de har inga plnaer på att separera eller så, men har väldigt svårt att kommunicera, eller kommunicerar på fel sätt o förstår inte den andres beteende.

    så, hoppas han går med på det :)
    lcka till!

    SvaraRadera
  2. Tack, det är skönt att höra att det funkar för vissa.. Hoppas att detta kan funka för oss.

    Han har iofs redan gått med på det, han ska bara "smälta" det

    SvaraRadera