onsdag 16 september 2009

familjerådgivning

Nu är jag inne på familjerådgivning.. Kollade upp vad det skulle kosta.

Som det ser ut nu, efter mailet från bostadsbolaget blev jag lite nedslagen.. Man får alltså lägga lite MER kol för att få relationen att funka. Då dök tanken om familjerådgivning.

Kan kanske funka????

Jag känner ett par som var på sånt, i samband med att de skulle skiljas.. Hon sa att det inte räddade äktenskapet, men hon fick en annan förståelse för framtida män.. Och nu har hon ju varit gift i över 10 år och de verkar lyckliga.

2 kommentarer:

  1. Då är det väl bättre att gå på terapi själv, om man ändå inte ämnar hålla ihop (och det känns ju som att det inte är på tapeten)? Det är ju bättre att jobba på att bygga upp sig själv än att lägga pengar på någon och något som man inte vill fortsätta med.

    Riktigt riktigt tråkigt att bostadsbolaget inte vill lägga två strån i kors för att hjälpa till, de som sitter där verkar inte veta hur det är att ha det jävligt på hemmaplan. Fortsätt att ligga på, ge inte upp. Trägen vinner, terra dem varje vecka med telefonsamtal.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer inte sluta vara på dem, ska vara som en IGEL i arslet på dem... men ska jag orka leva ihop med Mannen så måste jag ju göra NÅGOT.. Kan inte ha det på detta sätt, då kommer jag att gå under. Och även om det är Mannen som behöver terapi så kan jag vara med i början, om inte annat för att få honom att FATTA att problemet ligger hos honom... vilket han iofs vet när han mår "Bra"... det är när han flippar så blir han helt omöjlig att snacka med.

    SvaraRadera