fredag 18 september 2009

lugn... men ändå kryper det

Kom hem efter jobbet, pratade i telefon med min barndomsvän (är ju psykolog dessutom) .. vinkade till mannen "hej".... Satte mig efteråt i soffan med honom.. Inga sura miner från hans sida (ritar kors i taket) men själv känner jag mig såååååå trött. Han går ut med hunden en vända, åker iväg till affären efter att han kollat med mig att vi handlar ordentligt imorgon. Vi tillbringar kvällen i soffan, jag gör ett par vändor till datorn, kollar min FB.. fortfarande inga protester från mannen.. han har en lugn kväll alltså... kollade upp det med Spotify och installerar det.. ÄNTLIGEN.. Berättar för mannen och han ska kolla dagen efter säger han... Jag stänger ner, går och sätter mig i soffan igen.

Efter några timmars sittande i soffan går jag och lägger mig... lite svalt snack.. Godnatt

Vaknade sen kl 03,30.. Han ligger inte bredvid mig, dörren till barnens rum var stängd.. första tanken.. han dricker... går upp på toa, ser att det är släckt, går och lägger mig igen.. kan inte sova.. Tankarna bara maler och det tar inte slut.. Oron för mitt boende... får sådan klump i magen, tror inte på vår relation längre, tror inte på att han kommer ändra sig.. tror inte.. tror inte.

Men vad fan ska man göra då???

Kan ju inte bo ute på gatan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar