fredag 25 september 2009

lugn... bråk.. öl

Detta är vad kvällen innehöll.

Min chef skickade hem mig 30 minuter innan min arbetsdag var slut.. "du ser helt färdig ut.. " .. Kom hem till en tyst man.. lägger mig och vila.... efter nån timme sätter det igång igen.

Bråk.... om allt och inget... Jag skriker.. högt.

Det blir tyst igen..... några timmar går igen.... och sen börjar det igen.

Kl 12 åker mannen iväg till macken och köper öl.

Sover hela natten... går upp på morgonen.. går ut med hunden.. mannen vaknar... han mår dåligt.. han förklarar hur dåligt han faktiskt mår... Och????? .... Jag har mått dåligt i månader och eftersom han inte bryr sig om det, varför ska jag bry mig om honom????

Jag säger till honom att jag ringt soc.. han går i taket... "varför sa du inte nåt om det igår..?" ... hallå eller.. var inte kvällen tillräckligt... Han är skitarg... Jag tar nycklarna och åker till jobbet.. Han hinner ringa 2 ggr under resan till jobbet... gapar och skriker..

Jag kan bara säga en sak... Jag har faaaaan försökt att få denna relation att funka.. vad har han gjort??? Inte ett smack... Jag sa att vi kunde gå i familjerådgivning.. men icke att han nämnt det.. Vi skulle hjälpas åt när vi barkar åt bråken.. gör jag det?? Absolut... Gör han det??.. INTE.

Så... han tvingar mig att göra det jag gör...

eller tvingar.. det är fel.. jag gör det av egen fri vilja... Kan längta efter en egen dörr att stänga.. att få kolla på vilka program som helst utan att han fnyser... Längtar att få kollla i datorn utan att han får ett spel och tror jag är där och ragga..

Längtar efter LUGNET.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du snart får en egen dörr att stänga om dig... en oas där du och din son kan slappna av och bara vara!

    Kram

    SvaraRadera