måndag 21 september 2009

ny dag.. nya tag

Måndag morgon igen... Skönt att vara tillbaka till jobbet.. får prata med människor som INTE är arg på mig.

Fredagen.. en underbar kväll.. tillsammans i soffan.. ost och kex.. och trocadero.. massa ljus tända.. mannens ena son kom förbi.. jag pratade i telefon med min barndomsvän.. "men, ringer du på kvällen???" .. så ofta ringer jag kvällstid alltså.

Vi somnar.. utan att vara intima.. jag är så trött efter den jobbiga veckan.. mannen tar det rätt.. jag säger att vi tar igen det imorgon.. med råge.. och jag MENAR det...

.. men ack vad jag bedrog mig.

Lördag + Söndag = Bråk

Igår kväll så kände jag så tydligt.. Jag orkar inte längre.. orkar inte.. orkar inte.

Men vart fan ska jag ta vägen???

.. tänkte dessutom... det finns en annons som är med i tidningen i stort sett varje dag.. om lägenheter i Bergsjön som är lediga, med 1a hands kontrakt.. Ska jag sjunka så långt???

Nu vet jag att just DET området är okey då en släkting bor där... men områdena omkring då?? Snacka om att cirkeln sluts i så fall.. för 20 år sen när jag flyttade till Gbg så bodde jag i Bergsjön.. Ska detta vara slutet???

Kollade igår på bostadsbolagets hemsida, de har även lägenheter i Majorna.. Det kan vara en väg.. ta ett hundår i Bergsjön, och sen flytta igen?!?.... För jag klarar inte av att leva så här. Jag kan ju dessutom fortsätta tjata huvudet av mitt bostadsbolag.. behöver ju inte berätta att jag flyttat från området.

Fan... Vad ska jag göra????

2 kommentarer:

  1. Tycker inte att det är något fel på Bergsjön... ta du chansen, precis som du säger kan du ju fortsätta att tjata och flytta vidare sen.

    SvaraRadera
  2. Jag hade kollat om det finns nåt ledigt, det behöver ju inte vara permanent och du behöver komma bort NU.

    Som du säger, man kan ta ett eller två hundår där för att sedan förhoppningsvis kunna byta sen. Bara du får in en fot och har ditt eget namn på kontraktet.

    SvaraRadera