fredag 11 september 2009

jag ska vara dem trogna för evigt

Jag ska vara mitt bostadsbolag trogen hela mitt liv om detta funkar!!!

Jag har precis pratat med en kvinna från det stället, hon kom ihåg min sits från sommaren, när jag mailade desperat angående lägenhet. Jag frågade om det var möjligt att få en lägenhet med en borgenär eller till och med om någon annan ska stå på kontraktet.

Hon sa att i nuläget finns det inga tomma lägenheter men hon ska diskutera med sin kollega och återkomma till mig... det kändes faktiskt hoppfullt!!!

Jag sa till henne att det är ok att det inte finns något nu, men att veta att det finns någon inom x antal månader skulle vara som en oas i öknen.

Hon förstod....

Jag känner mig glad.. Hoppas det håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att de kan skaka fram nåt! Det finns ingen sån där liten "övernattningslägenhet" eller liknande i området som du skulle kunna få låna tiulls vidare? Fast det är klart. Då blir det ju bara temporärt och det håller inte...du behöver en egen. Glöm min tanke!

    SvaraRadera
  2. haha.. den tanken hade jag ju när jag skaffade den i 2a hand... klarade ju inte av att leva i den heller.. MEN.. hade jag fått klartecken om att jag får en egen inom X antal månader så skulle jag ha fixat det galant.. DET är jag säker på dock.

    SvaraRadera