fredag 28 augusti 2009

Är han typiskt man, eller bara en osäker person??

Vi tragglar på som vanligt.. krockar rejält mellan varven... såååååå olika i vårt sätt att se på saker och ting... Han snackar om den osäkerheten han känner när han läser när jag skriver på FB.. om min jakt på kommentarer... enligt han.

Han är själv rätt ovan med nätsnack.. men proffs på att hitta allt jag har skrivit... han hittar länkar och bilder och massa annat skit på datorn... ställer mig mot väggen och jag försöker förklara så gott jag kan.. utefter hur jag själv FATTAR saker och ting.

Under den korta perioden som vi var isär.. så skrev jag på FB en gång om att John Norum var en "läckerbit" på 80-talet men att han numera är en gammal gubbe.... HAn hakade då upp sig på att jag använt ordet "läckerbit". Sen skit samma att det handlar om en person som jag aldrig träffat, aldrig kommer träffa och framför allt att det var DÅTID. Han snackar om respekt mot sin partner... och jag försöker förklara att det inte handlar om vad jag egentligen tycker.. utan mest "tjöt"

Varför ska det vara så konstigt??

Jag köper att man kan kräva respekt från sin partner men då ska man fan ge det med.. och det är DÄR som allt blir fel... Vart tog respekten vägen när det gäller mot mig??? Jag mår skitdåligt när han bråkar med mig och att det alltid handlar om mig, aldrig att han försvarar sig eller förklarar varför han beter sig som han gör.

Igår hade vi 1 års jubileum... Under sommaren har jag planerat, pratat.. om vad vi ska hitta på.. åka iväg på en weekend?? Det slutade med att häromdagen så bestämde vi att vi skulle gå ut och äta, och en bio... Vad hände tro???

Jo.. eftersom han startade upp en diskussion och jag hängde på.. bestämde mig sen för att DENNA gång kommer jag inte vika mig när han tycker det är slutdiskuterat... jag måste oxå får feedback för det som jag har problem med... detta slutade med att vi sov i varsin säng..... och 1års dagen spenderades utan att fira.

Det var han som startade det... då är det upp till honom att rätta till det.

Tänkte på väg hem efter jobbet.. "kanske han har fixat någon god middag... fixat den cuppochinon som han LOVADE mig"...... kommer hem.... Icke sa Nicke

*ia sårad*

2 kommentarer:

  1. Ser ut som att ni redan har hamnat i samma banor?!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå där... var är du? E allt bra? Det har gått lång tid utan uppdatering nu...

    Kram

    SvaraRadera