söndag 16 augusti 2009

morgon

Jag var uppe med tuppen idag... sonen ligger i soffan och sover.. (han vill inte sova i hyresvärdens dotters rum) .. jag sitter här med en kopp kaffe.. Känner mig sådär.. igår var det en jobbig dag.. hade massa konstiga tankar och längtan efter mannen.. Var dit en kortis och snackade... berättade hur det kändes att bo där jag bor.. att det känns som jag lever i ett vakuum... vet inte riktigt vilken väg jag ska ta.. ska jag bryta helt och hållet.. och packa med mig allt och hyra typ ett förråd på shuurgard... eller ska jag ge honom "tiden" att hela sig själv... hur utsatt jg känner mig att ge honom mer tid... vad händer om han inte lyckas nu... jag menar... han har ju misslyckats förr... Då har jag ju gett honom ännu mer tid.. och jag måste börja om.. bryta igen.

Jag förklarade att när jag ringde angående denna lägenhet var tanken att bryta helt.. att nu räcker det... vi var helt avslutade... men dagarna har gått.. vi pratar fortfarande.. och det ÄR skitjobbigt eftersom jag faktiskt ÄLSKAR honom fortfarande... massor.

Hjärnan säger en sak.... mitt hjärta något annat.

Han är bestämd... han ska fixa detta... han har ännu inte fallit genom med alkoholen.. han säger att man får massa tid att tänka.. ta in allt han har gjort mot mig.. pö om pö.. "det är så mycket att ta in, att jag måste göra så för att klara av det"

En sak vet jag i alla fall.... detta att bo i en 2a hand är INTE jag.... tycker det är skitjobbigt faktiskt... =( ... Längtar "hem" till mina saker.. till MITT hem. Det hemmet som förut inte känts som mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar