onsdag 19 augusti 2009

man är inte klok

Man är inte klok.... eller så är jag typiskt kvinna.

Var ju hos Mannen igår... kände direkt att stämningen från gårdagen inte var densamma... detta lägger jag naturligtvis inte enbart på honom... och efter en stund med att 2 personer sitter i soffan och knappt pratar.. så valde jag ju att gå hem. Han respons på "nej, nu går jag hem" var.. "gör du... okey"

Inte riktigt den responsen man vill ha som kvinna.. för ibland vill man ju bli stoppad.. och nu så här i efterhand ville jag nog att han skulle stoppa mig, be mig stanna.. säga att han inte ville att jag skulle gå.

Det är ju inte rättvist mot männen, att de ska veta NÄR de ska göra det, och när de ska låta en vara.

Väl hemma.. inget sms.. vilket jag på promenaden hem tänkte och kände att det vore skönt med lite time out, ingen kontakt.. så här i efterhand vill man ju att han ska höra av sig.

Kommer till jobbet, kollar min mail.. icke.. inte något mail... som han vet att jag uppskattar... och jag känner mig själv sjunka... inte ett livstecken...

.. men å andra sidan så får han inget livstecken från mig heller... så varför skulle jag vara bättre??

3 kommentarer:

  1. Man vill ju alltid att det skall vara DE som tar första steget till kontakt. Man är ju kvinna, som sagt.....

    SvaraRadera
  2. Ni har fått det där helt om bakfoten. Ni kör mycket tvärtom-stilen, eller nu-ska-du-kunna-läsa-mina-tankar-stilen, vilket inte funkar så bra på oss. Ibland när vi tror att vi har förstått, så är vi ännu mer vilse. Så det är inte lätt det där. ;)

    Jag kommer att tänka på den där klassikern när mannen och kvinnan är ute med bilen;

    Kvinnan: "Jag är törstig..."
    Mannen: "Okej"
    Kvinnan: "Jag är så himla törstig... helt torr i halsen."
    Mannen: "Mmm"
    Kvinnan: "Är inte du törstig?"
    Mannen: "Näe"
    Kvinnan: "Jag är i alla fall jättetörstig."
    Mannen: "Okej"

    SvaraRadera
  3. Smurfan... PRECIS.. och samtidigt förstår jag att männen oxå vill samma sak.. haha*

    kanelen... ja... vi tänker så JÄVLA olika män och kvinnor... blir helt paff ibland ju!!!!

    SvaraRadera