onsdag 26 augusti 2009

han håller sig.

Jag "Bor" nu numera hemma igen.. från och med i söndags är det "Officiellt"... den andre lägenheten är uppsagd och jag är "Hemma" igen.

Vårt jobb fortgår precis hela tiden... mycket snack... lite tjafs då och då.. jag är bättre på att styra undan bråken än vad han är.. men han försöker... och min förhoppning (och krav) är att han ska bli bättre på det.

Igår var det 3 veckor sen han drack... han är fortfarande bestämd.. han sa att han inte varit helt ren i 3 veckor på 6-7 år... och att han känner att kroppen börja förändras lite... han sover bättre på nätterna.. häromnatten sov han i 5 timmar.. han var helt paff när han vaknade. han somnar fortfarande på sömntabletterna men meningen är ju att de ska bort de med till slut.

Det är inte lätt detta.... men samtidigt så vet jag ju hur jävla fel det kändes när jag var ifrån honom.... men är jag riktigt ärlig så hade jag inte flyttat hem om jag hade haft en egen lägenhet.. då hade jag kunnat stötta honom på "avstånd"..... men att bo bland en främlings saker.. Njääääää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar