onsdag 14 oktober 2009

slängde mig på datorn...

Jag slängde mig på datorn nu i morse, för att se om killen med lägenheten har mailat mig... orolig för han ska skriva att de hittat en hyresgäst.. VILL SÅ GÄRNA HA DEN LÄGENHETEN JU.

Kom hem igår.. han låg och sov ruset av sig... Jag gick över till en granne.. kom hem 2 timmar senare.. och Mannen är galen.. "vart har du varit??? .. Det är tisdag.. du och dina tisdagar.. hur vet jag att du har varit hos X.... kan du bevisa... visa mig din mobil.."

Jag vet efter historiens gång att det är bäst att bevisa om man kan.... men jag satte emot först... du får se när du har lugnat ner dig... Han slängde med min resväska.. "du ska UT ur mitt hus.. bilen stannar här men hunden kan stanna några dagar, sen får du hämta henne"

Själv satt jag och nästan log... lugn och sansad.

Efter en stund lugnade han ner sig... visade han mobilen... Han gick in i barnens rum och lämnade mig i fred... efter att han hade tagit bilnycklarna, som han brukar göra när han är arg...

Min hjärna började arbeta... hur ska jag göra imorgon (idag) med bilen... jag behöver ju ha bilen när jag ska kolla på lägenheten ju.. ska ju hämta upp sonen först, för han ville följa med och kolla.. Jag skickade ett sms till min granne och frågade om jag fick låna hennes bil.. Jajamensan...

För att mannen inte skulle veta/fatta att jag hade några planer sa jag att jag skulle boka tvätt-tid.. upp till grannen och hämtade bilnyckeln.

Hon är go hon.. min granne/väninna.

2 kommentarer:

  1. Heja Grannen. Håller tummarna för att det går vägen med lägenheten idag, tänk vilken skön känsla att bara säga tack o hej o lycka till och flytta ut :o)

    SvaraRadera
  2. Kunde jag HJULA så skulle jag göra det om detta går vägen... =)

    SvaraRadera