onsdag 28 oktober 2009

arg

Usch va arg jag är...

Kom till mitt "gamla" hem efter jobbet för att packa ner mer saker... Mannen full... flaskor på bänken.. till och med vinflaskor och det är inte vanligt.

Jag tar med mig lite saker, slänger igen dörren utan att säga hejdå.

Går hem till min kompis på en fika lite senare.... sen har jag suttit här hemma, kollat på tv, druckit en öl och bara haft det gott.

Strax efter 21 ringer det på dörren.. Mannen... jag öppnar inte... han tar i dörrhandtaget... fan, jag har glömt låsa dörren.. *suck* .. Han kommer in... rotar runt i lägenheten, leter efter "någon".. Till slut går han när han märker att han inte får någon förståelse av mig.

Nyss ringde han... " kom ut 5 minuter, jag vill berätta något.. jag var hos doktorn idag... "

Jag hör att det är lättast att komma ut och snacka med honom.... eller försöka i alla fall.. Klär på mig, går ut... han nästan tvingar in mig i svalen, han vill in... Jag knuffar bort honom så jag kan stänga portdörren bakom mig så han inte kan komma in.

Sen står vi utanför... jag arg som ett bi... Han bara med ord som "snälla, jag vill berätta men vi går in i lägenheten.. " .... Jag svarar att det kan han glömma, prata här ute.

Jag säger till honom att jag inte vill ha NÅT med honom att göra.. sup ihjäl dig.. gör det.. jag skiter i dig...

För enkelhetens skull släpper jag sen in honom... "vi vet båda två att du vill kolla om jag har någon inne lägenheten.. du har inte kontroll över mig längre... du kan inte bestämma över mig längre... så... kom in, gå genom lyan ordentligt och sen försvinn ur mitt liv.... "

Vi går in... han går bara 1 meter in i lägenheten... säger sen att han fick veta att han hade jättedåliga levervärden och ska börja på antabus på fredag..

Jaha... som om jag bryr mig... Sup ihjäl dig... Jag skiter i dig.

Han går efter 30 sekunder.

Usch säger jag bara...

4 kommentarer:

  1. Ja usch.

    Men en fråga, hur vet han var du bor? Blir arg när jag läser att han bara kan komma dit o "kräva" att du skall prata med honom. Han skall inte in i din lägenhet.

    Så fint att han super ner sig innan han skall få Antabus-tabletter förresten, öl o vin. Jag tvivlar på att han kommer ta de där tabletterna.

    Näe, BRA att du kom därifrån, nu kan det bara bli bättre! Fortsätt titta efter boende så skall du se att det oxå kommer att lösa sig.

    Om jag ser eller här något, vad kan du tänka dig att betala i maxhyra?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Som det känns nu så kommer det inte ske igen.. att han kan "kräva" något av mig.

    Han vet ju vart jag finns eftersom det är samma lägenhet som jag bodde i innan.

    Jag kollar för fullt.. =)
    5000-5500 kan jag väl sträcka mig till
    Tack, du e ju för gullig.

    Kram

    btw... jag bestämde mig igår kväll att starta min gamla blogg, den som han har koll på.. den som han är så grinig på att han kunnat läst... varför ska jag visa hänsyn till honom när inte han gör det mot mig??

    SvaraRadera
  3. Hej! Längesen jag läste här!

    Hm...varför låter du han komma in?

    Kram Stina

    www.drommarimittliv.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Därför ibland är det lättare att göra så än att stå och tjöta.... och så blev det ju.. han försvann efter några minuter..

    SvaraRadera