onsdag 14 oktober 2009

Len ... när han ska ha något i gengäld???

Mannen kan vara LEN när han ska ha något i gengäld.

Igår efter värsta dusten.... så kom han ut och sa till mig... "du kan ta bilen imorgon... men du får lämna en hundring till mig för jag måste köpa snus.... "

Jag bara kollade på honom.. med avsmak i blicken... "Jag GÅR... . du har supit upp alla pengar.. stackars dig... du kommer köpa 1 dosa och öl för resten"

Men köp en dosa åt mig imorgon bitti då.. innan du åker till jobbet.

Vi får se, svarade jag

Jag hade ju vid det laget redan hämtat väninnans bilnyckel.... ville inte tala om att jag skulle bort.

Imorse lade jag en 20-lapp på bordet med orden.. "såg att du hade över 10 spänn i plånboken... köp ditt snus själv!!!"

Fy fan va anti jag känner mig nu... men en GO anti-känsla för mig... en anti-känsla som är bra för mig.

3 kommentarer:

  1. Låter bra! Håller tummarna och hoppas att du får lägenheten...

    Skrattade när jag läste det där om tian och tjugolappen... den var bra!

    SvaraRadera
  2. varför lägger du ens en tjuga till honom?

    SvaraRadera
  3. ja.. man kan fråga sig.... men lite för husfridens skull.. för att få honom att sluta TJATA på mig.

    SvaraRadera