måndag 12 oktober 2009

äckelkänslor

Jag känner mig sönderstressad... Jag MÅSTE få tag i något!!!

Helgen har varit "rätt okey".. dvs att han höll sig lugn, för min sons skull.. Han var hur klämkäck som helst, mot min son i alla fall.

Igårkväll kom han i badrummet när jag låg i badet.. "jag åker iväg och köper snus, tänkte köpa ett par öl med, jag har sååååååån tinnitus... " ... Jag sa bara.. okey.. köp med ett par till mig med.. Han kommer hem lite senare.. säger till mig att ett par öl ligger i frysen (han vet att jag hatar ljummen öl).. Vi sätter oss alla 3 och kollar på tv... sonen häller upp cola till oss alla.. Mannen säger då.. "dricker du cola".. jag svarar ja, eftersom jag gör det.

Någon timme senare kollar jag in i frysen.. ingen öl.. Mannen sitter i barnens rum och donar med datorn.. jag frågar om jag inte fick någon öl.. "Näääää.. du drack ju cola svarar han"

Jag känner att jag blir arg, biter mig i tungan och går ut till min son... Efter en stund kan jag inte hålla käften.. går in i rummet, stänger dörren och säger.. "hur många öl har du druckit på ett halvår, hur många öl har jag druckit på ett halvår?, hur många flaskor vin har du druckit på ett halvår, och hur många flaskor vin har jag druckit på ett halvår?"

Han säger som det är... Jag kontrar med.. ".. och för EN gångs skull ber jag om att få ett par, så dricker du upp dem med... "

Han säger till mig då att jag ska lugna ner mig, kl är snart 21 och vi har klarat helgen... "för imorgon ska vi ta ett snack, och DÅ ska jag berätta mina åsikter... "

Jaha.. bara att ställa in sig på ett bråk imorgon alltså tänkte jag.

Vaknar sen vid 03,00 att han börjar snacka... (VARFÖR alltid den jävla tiden???) .. jag biter mig i tungan.. har lärt mig vid det här laget att det bästa är att hålla käften.. hur jävla svårt det än är.. Det slutar med att han åker iväg till macken för att köpa öl... *suck*

Kommer hem sen och börjar tjöta igen.... bla blaha.. bla... till slut säger jag till honom att hålla KÄFTEN, jag ska sova... Han är äcklig.. Han är en alkis, arbetslös... Själv är jag en ARBETANDE kvinna...

Kl 05.00 släpper han taget... och somnar.

Faaan vad han ÄCKLAR mig..

3 kommentarer:

  1. Ja du måste ut därifrån så snart som möjligt, han kommer inte ändra på sig (förrän han själv vill och han verkar inte vara där än på länge).

    Jag hoppas verkligen att du kan få tag i annat boende snart, jag håller tummarna att det går vägen. Du kan inte ha det såhär.

    kram!

    SvaraRadera
  2. Håller med Smurfan; du måste bort därifrån nu! Både du & din son förtjänar så himla mycket bättre...

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag med... Jag MÅSTE därifrån.. MÅSTE MÅSTE

    SvaraRadera