torsdag 22 oktober 2009

lever med musik

Jag är en person som lever med Musik.... Älskar musik... När jag mår dåligt lyssnar jag på mycket lugn musik.. LETAR text som passar mitt sinne just nu.

Då är det inte konstigt att den nya skivan med PINK är den som lyssnas på hela tiden. Hela skivan är skriven efter en skillsmässa.. Mycket smärta.. Jag har snöat in på en låt som gör att tårarna kommer på nolltid.

I don't mind it I don't mind at all
It's like you're the swing set and I'm the kid that falls
It's like the way we fight, the times I've cried,
we come to blows
And every night the passion's there so it's gotta be right,

right?

Jag satt igår på tåget och lyssnade på musik... och klumpen i magen blev stor, känner gråten i halsen.. stänger av låten.. för att sen sätta på den igen...

Varför gör man så????

Var på vippen att skicka ett sms till Mannen.... men stod emot.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, vad vore livet utan musik? Förstår mig inte alls på dem som inte är intresserade av musik. Vilket fattigt liv jag skulle ha utan musik och böcker.

    SvaraRadera