tisdag 13 oktober 2009

ner.. upp... upp

Kom hem.. Vart var mannen om inte i säng och sovde ruset av sig?

Under några timmar fick jag lugnet, ringde 2 av mina väninnor och min mamma... Han kommer upp efter en stund.. Sätter sig ti soffan och småpratar... jag väntar på "snacket".. Innan har jag peppat mig för att hålla mig lugn.. Tänker på hur "rätt" det blir när man behåller lugnet både i barn och hunduppfostran... *L*

Efter en stund så börjar det... Jag är lugn, biter ifrån vid vissa tillfällen... Han som vanligt pratar om allt annat än problemen.. Droppen är när han säger "du har aldrig riktigt brytt dig om mina problem... "

Ehhhhh... Vilken jävla planet kommer du från?????

Han åker iväg och köper mer öl... FAKTISKT så skiter jag i det... sup ihjäl dig.. jag bryr mig inte. .. Han kommer och slänger några ord här och där.. Jag sitter lugnt i soffan och glor på tv.

Vid ett tillfälle så säger han något om att jag ALLTID sitter vid tv... Hallåååå, vad ska jag annars göra??? När han mår dåligt kan jag inte åka och hälsa på nån.. för då "sätter jag på nåt ex" ... Jag kan inte sitta vid datorn, för den ockuperar han plus att han alltid hänger upp sig på vilka sidor jag är på.. för jag FLÖRTAR ju... Vad blir då kvar?? Jo, tv:n

Efter ett tag kommer han in för att säga att han förstår, att han VET att han har problem.. osv osv... Jag är fortfarande kall.... Säger igen att detta inte är ett liv för mig.. Han frågar vid flera tillfällen.. "är detta verkligen slutet??" .. Japp. "Varför har du inte lämnat mig ännu då???" ... för jag inte vill bo på gatan, svarade jag.

Rätt som det är så säger han.. "jag måste få göra en sak... " ... vaddå??... "innan det är för sent, ge dig en kram" ... NEJ, jag vill inte ha några kramar!!! ... Han kramade mig i alla fall, omsvärmad av alkoholsångor... Usch

Han lät mig vara i natt i alla fall... Innan vi somnade sa han IGEN... "jag åker iväg imorgon och är borta nga dagar.. fixar med bilen och sånt.. " ... Jag svarade att det spelar ingen roll.. jag tror inte på dig i alla fall... Han slutar med... "jag lovar, jag lovar"

Jag tog cykeln till jobbet idag... Det gör jag inte igen, inte bra att cykla när det är så kallt.. brrr*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar