tisdag 15 december 2009

pengaflyt??

Efter att snart ha utstått värsta månaden på flera år så analkas det snart mer pengar.

Jag gjorde en ny ansökan om mitt avdrag på lönen, jag har ju numera mer hyra, och så tog jag med lite annat med i beräkningen som jag innan inte visste att man kunde räkna av. Krono ringde idag till mig eftersom de hade fått beslutet i retur. De hade skickat det till min gamla adress.

De hade accepterat mina glasögon med.. som tur är eftersom jag annars inte har en suck att hämta ut dem.. så de ska betala in 3000 på mitt konto, troligen efter helgerna men ändå.. =) ... Sen vet inte de att jag SEN kommer få den summan på glasögonen i av jobbet i form av "terminalglasögon"..... Ja... om inte lönekontoret lägger ihop 1+1 och får det till 2

Så.. januari, februari kan bli ett par bra månader....

2 kommentarer:

  1. Najs... ibland är det faktiskt helt rätt att utnyttja "systemet"... hur gick det med det där andra de skulle räkna om? Blev det en märkbar summa?

    SvaraRadera
  2. Den infon man fick på deras hemsida, deras uträkning stämde inte alls. Men jag får det LITE bättre i alla fall, det är huvudsaken. jag ska bara lära mig att åka kommunalt bara.. haha*... Få se hur länge det håller i sig.. =)

    SvaraRadera