tisdag 8 december 2009

gårdagen började sådär...

.. men slutade så bra.

Och egentligen handlade det bara om att jag satt SJÄLV, i lugn och ro framför tv:n... Kollade på Ullared, CSI, Brottskod försvunnen och Jordan, rättsläkare... Ingen karl som muttrade... Jag i soffan med filten.. Mellan varven sprang jag runt och spikade upp tavlor.. (måste komma ihåg att köpa "betongkrokar")... diskade, plockade upp lite tomtar.. lite mer jul nu. Drack kaffe, åt apelsiner...... och hade det väldigt gott.

Ett samtal med Mannen om bilen.. och istället för vettiga personers syn.. att ge en människa tips om hur man ska få igång den så började han muttra om varför jag inte bad min boss skjutsa mig bort till honom för att hämta upp honom så kunde han kolla på bilen.... jag blev irriterad direkt!!!

Nu tänkte jag inte så långt... och hade det nu varit ett alternativ så skulle han väl kunnat öppna käften under dagen???

Det slutade med att vi slängde på luren....

Gick ut i bilen imorse, tidigt.. för att ge den x antal minuter för att starta.. och att se ta bussen om det inte gick. Eftersom den var omöjlig igår ställde jag in mig på att åka buss... Men den startade!!

Ikväll ska jag på Hockey med några kunder.. Vi bestämde igår att min kollega ska hämta upp mig på jobbet... jag tar bussen hem ikväll.. och jag gör så trots att jag fick igång bilen.. Känner INTE för att stå där ikväll med en död bil, på stan.. Bättre att den står på jobbet.

Så... det blir nog en bra dag detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar