lördag 26 december 2009

han kommer bråka..

Jag VET... han kommer bråka.. skickade sms där jag skrev att jag ska hämta sakerna imorgon.

- Kan vi ta det en annan dag, jag mår sådär..

Jag svarar att det inte funkar, att jag kommer bära själv. jag behöver inte hans hjälp, jag behöver bara nyckeln till förrådet.

Jag får ett svar igen

- Kan vi ta det senare

Hallåå..... e han dum eller????

Jag svarade igen, att NEJ, det funkar inte, jag har fixat bil och bomnyckel.

Fick svar nu.... "vi tar det till veckan"

Jävla idiot....

10 kommentarer:

  1. Men vad är problemet, han behöver ju inte vara inblandad alls. Det fattar han väl att du vill hämta dina grejor. Är det ett märkligt försök att hålla fast vid dig kanske?

    God fortsättning förresten!

    SvaraRadera
  2. Sådär höll min fd. sambo på med. Men nu i efterhand så tjänar det inget till att låta så mkt energi gå till att bli sådär förbannad eller ledsen. Han är inte värd det. Svälj det och bara låt det vara!

    SvaraRadera
  3. anna.. precis, han vill bara visa sin makt, den jäveln.. för jag behöver minsann inte hans hjälp.

    velfia.. om det hade handlat om "vanliga" saker så hade jag sagt att ta det, jag köper nytt, bara jag slipper dig... Men grejen är att det som finns där är min sons saker, hans cykel och framför allt mina fotografier och det som gör mest ont, en kartong med minnen från när sonen var liten.

    mycket kan man köpa nytt, men inte minnen.

    SvaraRadera
  4. Lite "snällare" kommentarer här om mig än på din andra blogg! du vet mycket väl att jag har inget som helst intresse att ta/behålla dina saker...Och du vet att bara du betalar dom pengarna som min mor lånade ut till dej i god tro,så löser vi allt..JAG vill inget hellre än att slippa dej,en enkel handling..sen går vi vidare,åt varsit håll.

    SvaraRadera
  5. Jag förstår det Ia - minnen måste man få behålla och eftersom han har letat upp dig på denna bloggen tycker jag att "mannen" ska ge upp och släppa taget om dig. Han verkar vilja styra dig för att du ska må dåligt - jag hoppas innerligt att du tar dig dit snart o hämtar sakerna så du kan slappna av sen!

    Det är ganska sjukt att vilja leta upp dig,när du bloggar anonymt!

    SvaraRadera
  6. "anonym"... jasså, du har lyckats SNOKA fram även denna Blogg, hur nu du fan lyckades med det??? Du borde söka jobb hos SÄPO.
    Och som du vet... så är du fan skyldig mig mer pengar än vad jag är.. så med den summan så är vi kvitt alla pengar som du SNOTT och lånat av mig under vår tid ihop.. och det är ändå fördel till dig.. Och då har jag inte ens räknat med all "sveda och värk" som tillkommit under vår tid.
    SÅ.. nu vet du allt.. om hela vår resa, om HUR den har påverkat mig.. och kom inte och säg ngt om att det är nya saker, allt som står här jag sagt, skrikit, gråtit och bönat om.. om och om igen.

    velfia.. TACK snälla... "styra" det är rätt ord.. Större kontrollfreak får man leta efter. Han har under vår tid snokat i min mobil miljoner gånger, KRÄVT att få kolla min mail. min jobbarmail... ja, you name it.. Nu med lite distans är jag förvånad att jag ens orkat.

    SvaraRadera
  7. Hmmmmmmmmmm....ajajaj, fy vad jobbigt. Förstår att du vill ha dina och din sons minnen och saker.
    Dålig stil av honom att "hota" med det han gör precis ovan.

    Du har styrka och kraft - det vet jag!
    ;-)

    Stina

    SvaraRadera
  8. Jag kommer inte alls lägga min energi här nåt mer..MEN! sitta där och dra på sej offerkoftan,samtidigt som du ber mej dra åt helvete..är det de som kallas för efektiv
    skrift utttryck?!? Återigen, JAG vill få ett slut allt detta,och jag HOTAR inte med att ta varken dina/sonens grejer,dom finns här,för skulden på 2000:kr till mor som du lånade för att betala din första hyra,trots att vi inte var ihop så fick du låna..en god mor jag har.
    innser nu,och även förr..du har aldrig haft viljan eller intresset att betala DINA SKULDER..så det finns ett antal personer i din nära omgivning som du INTE är kreditvänlig för,du vet vilka, jag vill BARA bli helt fri från dej..släppa allt och gå vidare..och jag känner att jag är på VÄG!! så fortsätt du med dina fabler,pajkastningar..och jag tänker ALDRIG mer!!!

    SvaraRadera
  9. anonym.. jag har dessvärre inga förhoppningar om sånt.. men jag har ändå vunnit något annat.. min FRIHET

    mannen.. TACK.. det är på tiden i så fall.. LÄMNA MIG IFRED.. och det är så lägligt att försöka få sista ordet på detta sätt.. DU och jag vet hur allt ligger till.. DU och jag vet hur jävla mycket skitsnack det kommer från ditt håll.. du snackar om min omgivning.. hahahahaha.. tillåt mig småle.. jag HAR en omgivning.. mer än du har.. du har din mamma.. 47 år och beroende av mamma fortfarande.. jag VET ju hur mycket pengar hon har stuckit till dig.. när du supit bort alla pengar.. istället för att lägga pengarna på dina barn.. hur du har uttnyttjat MIN plånbok för att fixa till saker i efterhand.
    Som sagt.. mycket snack om dessa pengar, men inte ett ord om pengarna du är skyldig mig?!?!
    Stoppa du huvudet i sanden.. ADIOS!!!

    SvaraRadera
  10. "Beroende av mamma"..??? var väl du som var beroende av henne..när du blåste henne på 2000:-kronor,en gammal pensionär och hon är ju inte den sista,eller förövrigt den första du har blåst..Din far har väl du en större skuld till..men men..nåt är blockerat!!skyldig dej pengar??..hmm..ska vi kvitta det mot dom här två parkeringsböterna du dragit på dej med min bil?? Ja..och DU stoppar själv huvet i sanden!
    always did.

    SvaraRadera