måndag 28 december 2009

gamla minnen

Jag har spenderat några timmar i telefon med gamla barndomsvänner.. sådana som man umgicks med vid åldern 15-20... Och blivit uppdaterad när det gäller minnen. Den krassa sanningen är att jag har sjukt dåligt minne!!!!

Jag hade en underbart rolig och händelsefylld tonårsperiod... inget snack om saken.. Jag har fått mycket ros om mitt engagemang om mina vänner.. Det känns kul.

Många roliga händelser... När killkompisarna fick för sig att vi skulle åka till närmsta stad på cruising, och vi hamnar istället 50 mil bort, i det som nu är min hemstad och festade hejvillt. Där jag och min väninna badade i DEN fontänen..

Eller den gången när min väninna som precis hade fått körkort (mao var jag 16-17) och skulle till den närmsta staden med ett gäng kompisar.. vi hamnar i huvudstaden.. festar.. tar in på hotell.. vi partar för mycket och högljutt.. springer i gångarna och ändrar alla nummer på dörrarna.. vi blir utkastade.. kallt kallt.. vi hittar en trappuppgång och försöker sova.. kallt kallt..

eller alla gånger som vi tog hamburgare på krita på ett ställe... och aldrig betalade.. eller när vi blev insläppta på baren trots man inte hade åldern inne.. under förutsättning att vi inget drack... och det höll man ju... haha... då tog vi till mun-mot-mun metoden.... *yäck idag... hugha*

Det var tider det...

2 kommentarer:

  1. "...och alla gånger som vi tog hamburgare på krita...och aldrig betalade..."Haha..
    Var det då då grundlade din ovilja och ditt
    ointresse att betala skulder tillbaka???

    Vi är MÅNGA som undrar?!?

    SvaraRadera
  2. VI??
    Aha.. du lider av "multipla personlighetsstörningar"???

    skulle du inte låta bli att skriva nåt mer???

    .. men.. har ju hört dina "löften" förr...

    SvaraRadera