måndag 20 juli 2009

plantering??

Mannen har nu varit borta i flera timmar.. Jag har hunnit röja undan lite.. hunden ligger nedanför mina fötter.. Mannen har skickat ett sms (efter att jag skickade först) att jag är hans stora kärlek och att han vill att jag ska må bra.

Jag pratade med en barndomsvän som har en liknande situation, med en man med dålig självkänsla.. en man som har svårt att släppa kontrollen. Men i hennes fall är det på väg utför för att han vill det, han orkar inte.. han ser inte att felet ligger hos honom... och hon är otröstlig... Hon säger att "jag önskade att J kunde säga som din man gör.. "

Jag kollade historiken på datan under dessa dagar.. och Mannen har varit på massa sidor som handlar om missbruk, om vägen ur det... Det värmer i mitt hjärta att han trots dimman ändå kunde se vad som är felet. Han har dessutom mailat ett behandlingshem för att få lite info om vad som kan göras.

Hur kan man då svika??

En del kanske direkt säger.. "det fattar du väl, han har plantera detta för att få dig lugn.. "

Själv säger jag... att han VILL ändra sin sits... frågan är hur länge den viljan sitter i??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar