torsdag 23 juli 2009

han menar allvar,,,

Han menar allvar... helt klart.
ÄNTLIGEN har det slagit igenom!!

Just nu är Mannen på väg till ett studiebesök till ett behandlingshem. Han är handlingskraftig när han sätter den sidan till. Det sista han sa innan han åkte.. "jag gör detta för mig, dig och OSS"

Det var meningen att jag skulle följa med men det blev lite tjall på linjen strax innan så han valde att åka själv. Kan vara jag som var lite okänslig eftersom jag inte hoppade jämfota för han hade ringt dit. Jag menar... ska man betala allt själv är det väl en sak... men ska man få hjälp med betalningen så ska det nog gå via rätt kanaler.... via socialtjänsten. Min tanke, men han kanske inte riktigt hängde med i mina tankar.

Han ringde därför upp den där killen igen för att kolla.. han sa då att det alltid är positivt att man har med sig något att presentera för socialtjänsten, att man själv sökt hjälp, att man själv gjort förarbetet.. det visar på beslutsamhet.

Jag hoppas han har rätt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar