onsdag 15 juli 2009

nu har jag rymt

Nu har jag rymt.. sitter i väninnans lägenhet tillsammans med hunden... känns lite oroligt.. men samtidigt lugnt. Den andra väninnan (som jag känt mig sviken av) kom hit.. jag berättade allt, om mannen.. men inget om mina tankar om hennes och min vänskap..

Mannen tog till alkoholen igår.. efter att HAN blev förbannad för att jag inte skrattade och skojade klockan 7 igår morse... när jag var totalt slut, både för att klockan var som den var plus att jag var hemma SJUK.

Jag blev arg

Han gjorde inget försök att rätta till det under dagen... han kom med något lamt "vad är det på tv ikväll?" på kvällen.... jag svarade kallt.

Han åkte och köpte öl.... och jag ställde honom mot väggen.. vad fan gör du`?
Låt mig vara.... ge mig denna kväll så ska jag låta dig vara, svarade han.

Okey, jag var trött och sliten... så jag gick och lade mig.. vaknade vid 3 att han satt vid min sängkant.... sen började det.. slutade med att han slänger iväg sänglampan så den går sönder.. han gormar och skriker... Jag är tyst.. Känner mig rädd.

Han går ut ur rummet.. kommer tillbaka några gånger... sista gången med låg röst... "mitt hjärta känner kärlek men jag orkar inte med ditt förflutna"

Vi somnar... Jag vaknar.. det luktar gammal fylla i lägenheten.. Jag vädrar... Han kommer ut, säger inget... är tyst.. efter några timmar går han ut... för att köpa öl.

Då bestämmer jag.... Nu får det vara nog.

Jag packar ihop en väska... ställer den rätt.. när mannen kommer hem.. "jag åker och köper tamponger"..... han svarar med.. "det finns knappt ngn bensin kvar".... Jag tar cykeln... Går till väninnans lägenhet.. med packningen, med lite jag handlat på affären, bland annat hundmat.

Jag går hem... beter mig som vanligt.. Han sitter i barnens rum.. knäcker ölen. Jag snackar lite med honom.. säger sen att jag skiter i detta, jag lämnar hemmet... kanske är bra att vara ifrån varandra.. Inga protester... (?!???)

Jag väntar tills han somnar... sen går jag.

Nu sitter jag här... kommer på mig gå och kolla i fönsterna, ner till vårt fönster... Det är mörkt.. Ingen aktivitet.. Jag går ut med hunden det sista, nervös för att jag ska möta på honom.. icke.

Så.. nu sitter jag här.. det har gått 7 timmar.. inte ett sms, inte ett samtal. Skönt, men ändå funderar jag... vad gör han, sover han så hårt`?? Eller kommer jag vakna inatt av signalen???

Forsättning följer... är jag helt säker på

2 kommentarer: