måndag 20 juli 2009

jag har det inte värst

Jag har det inte värst, helt klart.. Min man har det värre, just nu i alla fall. Det är jag som tagit beslutet att köra hårt mot hårt och han följer spelets regler till punkt och pricka.. Han saknar mig massor säger han, men har det bra hos sin mamma och pappa.. "de snackar ju en jävla massa i alla fll... det skingrar tankarna"

Jag snackade med min barndomsvän.. Hon som oxå har en man som har dålig självkänsla men som INTE inser att det är hans handlande som gör att förhållandet är dåligt.. Han har tydligen nyss varit där och hämtat sina saker.. både min barndomsvän och hennes pojkvän hade gråtit hejdlöst mycket.. båda älskar varandra.. men pojkvännen har bestämt att han inte kan vara tillsammans med henne.

Min barndomsvän är otröstlig just nu... "hur fan kan man göra slut på ett förhållande när man fortfarande är kär?" ... Jag kan svara på det..hmmm... jag har ju gjort det.. eller... nja.. inte helt och hållet.. Men min man har åtminstone sagt att han är medveten om att det är han som har problemet, och att det är han som måste rätta till det.. för vår skull.

Jag är ledsen för hennes skull... är kär som en klockarkatt... och han i henne.. men han har ändå gjort slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar