fredag 17 juli 2009

känner livet gro i magen..

Nja, inga barn på G om någon skulle tro det... haha*

Jag är på jobbet idag efter att varit "hemma" några dagar, jag ska ju gå på semesterledigt och behövde röja undan lite på skrivbordet.

Anledningen till det som gror är att jag får svar från olika instanser där jag ändå ser en ljusning. Jag fick efter många om och med iväg ett mail till mitt bostadsbolag och det var ett snokande då de precis köpt upp detta område. Jag skrev PRECIS hur det var, varför det var så kritiskt. Jag skrev även att jag har betalninganmärkningar... och idag har jag fått svar.

Och det börjar INTE med "nej, nej, nej".... utan mer, hur funkar det att bo på samma område?... har du någon som kan gå i borgen för dig när det gäller hyreskostnaden. och att jag borde ha en större lägenhet eftersom sonen min ska vara hos mig mer.

Snacka om att jag blir glad!!!

.... och svarade att det bästa stället för att bo för att "slippa" mannens trakasserier är att bo på samma område.... för han är sjukt rädd för hur andra tycker om honom. Han kommer INTE ställa till någon scen på "hemmaplan".. där alla känner honom!!!

Sen bokade jag upp en son-mamma-dag med sonen. Imorgon ska vi gå på stan, umgås, äta något gott... och bara VARA... sen berättade hans "styvmamma" att han sken upp som en sol och SPRANG iväg till pappa och berätta vad vi ska göra.

Snacka om att det värmde när jag fick höra det.... Jag saknar honom så det gör ONT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar