onsdag 17 juni 2009

jag har börjat berätta

Jag har börjat berätta... berätta för exets sambo... att jag och Mannen har problem.. detta för att sonen blev ledsen igår... Han är ju hos sin pappa denna perid trots att det är min tid, detta pga att mannen och jag bråkar så. Igår ringde han för att berätta att han hade bestämt sig.. "jag vill följa med till X föräldrar... "

och mitt hjärta började göra ont.

Mannen har bestämt att vi INTE ska åka dit.... och det fick jag berätta.. hörde att han blev ledsen.. svor åt mig själv, VARFÖR i helvete ringde jag inte igår... för att berätta att resan inte blev av???

Jag TVINGADE mannen att ringa upp sonen.. och tala med honom.

Sen skickade jag ett sms till exets sambo, snälla krama om honom, säg att jag älskar honom... och att jag kommer imorgon... sen berättade jag för henne att vi har STORA problem på hemmaplan, att jag inte ser hur vi ska lösa det.

2 timmar senare fick jag ett svar, hon hade pratat länge och väl med honom... han var ledsen och orolig för vår sits... men han förstod.

Fan... fan... fan

Jag har dessutom berättat (idag) för en f.d kollega som bor nästan granne med mig.... om hur vi har det.. Jag blev ditbjuden på öl eller kaffe under helgen, hon är hemma och barnledig. SKÖNT att veta att jag inte måste sitta innanför dörrarna tillsammans med Mannen.

Pallar inte..

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är jättebra att du gör det. Du måste lätta ditt hjärta och kanske kan dom komma med nya insikter eller bara vara ett stöd.

    SvaraRadera